Чёт не особо понятно, чем её сверхспособность так крута В видюшке она по 15к бьёт, не знаю уж что там за шмот, но это копейки же. Тыщ на 200 это выйдет да и всего по одной цели. Бонус к атаке тоже ну окей, ничего такого прям вау нет. И за это ещё сверху надо отсутствием генерации ап платить.
Чёт не особо понятно, чем её сверхспособность так крута В видюшке она по 15к бьёт, не знаю уж что там за шмот, но это копейки же. Тыщ на 200 это выйдет да и всего по одной цели. Бонус к атаке тоже ну окей, ничего такого прям вау нет. И за это ещё сверху надо отсутствием генерации ап платить.
всё зависит от того, скок ты в неё готов вложить, я тут кидал видео пару недель назад(которое уже михое прикрыли) где е1 зарянка с сигной заряженая с такими же саппортами заряженными сделала мок 12 за 0 циклов
там с каждой атаки твоей тимы летело по 100к+ бонусом от зарянки
я тут кидал видео пару недель назад(которое уже михое прикрыли) где е1 зарянка с сигной заряженая с такими же саппортами заряженными сделала мок 12 за 0 циклов
С тех пор понерфили и е1, и сам MoC
Добавлено через 2 минуты
Сообщение от Skuchniy:
А прожатие ульты после хода последнего члена отряда перед началом анимации 1го противника, позволяет всем ходить или нет?
Да
Последний раз редактировалось MoG; 03.05.2024 в 20:32.
Причина: Добавлено сообщение
ахаха тут еще абузнее вариант нашли с е4 броней и снапшотом баффов в её ульте
Ну это баловство для видюшек, пачки без сустейна не рассматриваю вообще. Да, можно всех быстро завалить, а можно тупо сдохнуть и переигрывать несколько раз пока получится, нафиг такое нужно, надо за пару минут всё закрыть и своими делами идти заниматься
а как вообще в этой игре работает рес пенетрейшен? че он ваще делает? он есть и на ульте ахерон, но я чет даже не заморачивался
Мы тут сотню страниц назад это обсуждали Вообще если не сильно вдаваться, то просто бонус урона отдельный и пока его мало кто дает - он эффективнее стандартного бонус дамага выходит.
Добавлено через 9 минут
Грубо говоря можно представить формулу урона как АТК * ДМГ * РЕС
где АТК - суммарная атака, ДМГ - все модификаторы урона, а РЕС - модификатор резистов цели, который считается как 1 - (резист - рез пен)
и в качестве примера он может быть в районе 0.8 если цель с резистом 20% а у тебя 0 пенетрейшена, что твою условную атаку в 100 урона превращает в 80, а если у тебя 20% пенетрейшена - то она остается 100,
ну и при резисте в 0 оно может уходить в минус и превращать твои 100 без пенетрейшена урона в 120 при наличии 20% пенетрейшена
Добавлено через 10 минут
То есть если в общем случае у тебя бонусный урон многократно суммируется от различных источников и какие-нибудь 20% элементального урона или 20% атаки в общей массе дают намного меньше фактического значения, то в случае с пенетрейшеном ты получаешь эти 20% не то что чистым бонусом к урону ибо у него почти нет наложения - а скорее даже больше, если исходный резист выше 0 (ибо в том же примере выше при 20% резисте урон 100 против 80 это уже 25% бонус урона, а при резисте в 40% там уже около 33% разница будет)
Добавлено через 1 минуту
Но вот в случае е1 Зарянки у нас как раз становится возможен кейс с наложением рес пена от разных чаров и его эффективность начнет снижаться
Последний раз редактировалось MoG; 03.05.2024 в 22:10.
Причина: Добавлено сообщение
Ascension Materials: Credit (x308000), Tatters of Thought (x15), Fragments of Impression (x15), Raging Heart (x65), Shards of Desires (x15)
Trace Materials: Credit (x3000000), Tracks of Destiny (x8), Borisin Teeth (x18), Lupitoxin Sawteeth (x69), Moon Madness Fang (x139), Lost Echo of the Shared Wish (x12), Tatters of Thought (x41), Fragments of Impression (x56), Shards of Desires (x58)
Eidolons
I Once Slumbered, in Crimson Cocoon: Ignores 15% of target's DEF when using Enhanced Skill and the Enhanced Skill does not consume Skill Points.
Falling from the Shattered Sky: While using an Enhanced Basic ATK in the Complete Combustion state, when the Enhanced Skill defeats an enemy target or causes them to be Weakness Broken, SAM immediately gains an additional turn. This effect can be triggered again after 1 turn(s).
I Will Witness, the Glow of Fireflies: While in the Complete Combustion state, SAM will be immune to Crowd Control debuffs. This effect can only be triggered 2 times per Complete Combustion.
Blooming in the Paramount Morrow: While in the Complete Combustion state, SAM's Fire RES PEN increases by 12%. When using Enhanced Basic ATK or Enhanced Skill, Weakness Break Efficiency increases by 50%.
Traces
Stats Break Effect (37.3%), Effect RES (18%), SPD (5)
Module α: Antilag Burst: While in the Complete Combustion state, Toughness is also reduced when attacking enemies without Fire Weakness, equal to 55% of the ability's original Toughness-Reducing DMG.
Module β: Self-Limiting Armor: For every 100 of SAM's ATK that exceeds 2400, increases SAM's own Break Effect by 6%, up to a maximum increase of 60%.
Module γ: Core Overload: While in the Complete Combustion state, when SAM's Break Effect is greater than or equal to 250%/360%, attacks additionally ignore 30%/40% of the target's DEF.
Skills
[Basic ATK] Order: Flare Propulsion
Deals Fire DMG equal to 50% (130%) of SAM's ATK to a single enemy.
[Skill] Order: Aerial Bombardment
Consumes HP equal to 50% of Max HP to recover a set amount of Energy equal to 50% of Max Energy. Deals Fire DMG equal to 125% (312%) of SAM's ATK to a single enemy. If the current HP is insufficient, SAM's current HP is reduced to 1 when using the Skill.
[Ultimate] Firefly Type-IV: Complete Combustion
Cost: 240 energy.
Enters the Complete Combustion state, Advances Forward this unit's action by 100%, and gain Enhanced Basic ATK and Enhanced Skill. While in the Complete Combustion state, SPD increases by 25 (62). When using Enhanced Basic ATK and Enhanced Skill, increases DMG dealt to Weakness Broken enemies by 7.2% (14.4%), and increases Weakness Break Efficiency by 50%, lasting until the current attack ends.
A Complete Combustion countdown appears on the Action Order bar. When the countdown's turn begins, SAM exits the Complete Combustion state. The countdown has its own fixed SPD of 90.
While in the Complete Combustion state, SAM cannot use the Ultimate.
[Talent] Chrysalid Pyronexus
Received DMG decreases with current HP. The received DMG decrease effect reaches its maximum decrease of 20% (50%) when current HP is less than or equal to 20%. When maintaining the maximum received DMG decrease effect in the Complete Combustion state, Effect RES increases by 10% (32%).
[Technique] Δ Order: Meteoric Incineration
Leaps into the air and moves without restrictions. Lasts for 5 seconds and can be ended prematurely via a Basic ATK. When the duration ends, SAM descends and immediately attacks all enemies within a set area. When each wave begins, implants Fire Weakness on enemies without Fire Weakness, lasting for 2 turn(s). Thereafter, deals Fire DMG to all enemies equal to 200% of SAM's ATK.
[Basic ATK] Firefly Type-IV: Pyrogenic Decimation
Restores HP equal to 20% of Max HP. Deals Fire DMG equal to 150% (310%) of SAM's ATK to a single enemy.
Trace Materials: Credit (x3000000), Tracks of Destiny (x8), Rough Sketch (x18), Dynamic Outlining (x69), Exquisite Colored Draft (x139), Lost Echo of the Shared Wish (x12), Dream Collection Component (x41), Dream Flow Valve (x56), Dream Making Engine (x58)
Eidolons
Selflessness? Still Settleable: The follow-up attack DMG from Jade's Talent increases by 20%. Every time Jade acquires a Charge, she additionally obtains 1 Charge(s).
Morality? Herewith Authenticated: When Pawned Asset increases to 15 stacks, Jade's CRIT Rate increases by 18%.
Sincerity? Put Option Only: When using the Ultimate, the DMG dealt by Jade ignores 12% of the enemy's DEF, lasting for 3 turn(s).
Equity? Pending Sponsorship: When there is a character in the Debt Collector state on field, Jade's Quantum RES PEN increases by 20%, and Jade gains the Debt Collector state.
Reverse Repo: When an enemy enters combat, Jade gains 1 stack of Pawned Asset. When the turn of a character in the Debt Collector state begins, Jade additionally gains 3 stacks of Pawned Asset.
Discounted Brokerage: When the combat begins, Jade's action is Advanced Forward by 50%.
Unredeemed Asset: In the Talent, every stack of Pawned Asset additionally increases Jade's ATK by 0.5%.
Skills
[Basic ATK] Lash of Riches
Deals Quantum DMG equal to 45% (117%) of Jade's ATK to a single enemy, and Quantum DMG equal to 15% (39%) of Jade's ATK to any adjacent enemies.
[Skill] Surety of Unscrupulous Takeover
Appoints a single ally as a Debt Collector, increasing their SPD by 30, lasting for 3 turn(s).
When a Debt Collector attacks, deals Additional Quantum DMG equal to 10% (25%) of Jade's ATK to every enemy hit by the attack and consumes the Debt Collector's HP equal to 5% of their Max HP. If their current HP is insufficient, their current HP is reduced to 1.
If Jade becomes a Debt Collector, she is unable to gain the SPD increase effect and she will not consume HP after attacking.
When there is a character in the Debt Collector state on field, Jade is unable to use the Skill. The Debt Collector state duration reduces by 1 turn at the start of Jade's every turn.
[Ultimate] Descend to this Abyss, Succumb to this Incarceration
Cost: 140 energy.
Deals Quantum DMG equal to 120% (300%) of Jade's ATK to all enemies. Enhances the follow-up attack from Jade's Talent, increasing the follow-up attack's DMG dealt multiplier by 40% (100%). The Enhanced follow-up attack can take effect 2 time(s).
[Talent] Gold Dust Pawnage
When Jade or a Debt Collector attacks, Jade acquires 1 Charge for every enemy hit by the attack. When Charge reaches 8 points, consumes 8 and launches a follow-up attack, dealing Quantum DMG equal to 60% (150%) of Jade's ATK to all enemies. This follow-up attack cannot acquire Charge for Jade.
When Jade launches a follow-up attack from the Talent, immediately gains 5 stacks of Pawned Asset. Every stack of Pawned Asset increases CRIT DMG by 1.2% (3.0%), up to a maxmium of 50 stacks.
[Technique] POV of a Huntress
After using the Technique, enemies in a set area are inflicted with Blind Fealty for 10 second(s). Enemies in the Blind Fealty state will not actively attack the team. When attacking an enemy in the Blind Fealty state to enter combat, causes all enemies in the Blind Fealty state to simultaneously enter combat. After entering combat, deals Quantum DMG equal to 50% of Jade's ATK to all enemies and immediately gains 15 stacks of Pawned Asset.
[HSR 2.3 — BETA] Whereabouts Should Dreams Rest (5*, Destruction)
Stats
HP: 846
ATK: 635
DEF: 529
Materials: Credit (x385000), Tatters of Thought (x20), Borisin Teeth (x4), Lupitoxin Sawteeth (x12), Fragments of Impression (x20), Moon Madness Fang (x15), Shards of Desires (x14)
Metamorphosis: Increases the wearer's Break Effect by 60% (100%). When the wearer deals Break DMG to an enemy, inflicts the enemy with Crushed, lasting for 2 turn(s). Crushed enemies' received DMG increases by 15% (25%) and SPD decreases by 15%. Effects of the same type cannot stack.
[HSR - 2.3 BETA] Yet Hope Is Priceless (5*, Erudition)
Promise: Increases the wearer's CRIT Rate by 16% (28%). Increases the DMG dealt by follow-up attacks by 16% (28%) for every 20% of the wearer's CRIT DMG in combat that exceeds 120%, up to a maximum of 4 stacks. When the combat begins and when the wearer uses a Basic ATK, the Ultimate and follow-up attacks ignore 16% (28%) of the enemy's DEF, lasting for 2 turn(s).
Добавлено через 6 минут
В общем у Яшмы будет то, чего я ждал от Топаз, так что надо будет забрать её для генерала в команду.
Boundless Thought: Increase the CRIT DMG of the wearer's Ultimate and follow-up attack by 8% (12%). When the wearer hits Weakness Broken enemy targets, the wearer's ATK increases by 4% (8%) for 3 turn(s). This effect can only be triggered once per attack.
Добавлено через 3 минуты
новые артефакты для Сэма
Добавлено через 4 минуты
Новый сет на Яшму (но на самом деле на Герту )
Добавлено через 27 минут
Кусочек играбельного Сэма
Добавлено через 55 секунд
чот рэндомное
Цитата:
• Имя потенциального будущего персонажа «Раппа»
• У Март 7 новые навыки, про которые говорили на стриме разработчиков, скорее всего, появятся в версии 2.4
- Есть вероятность появления скина на Кафку
Последний раз редактировалось MoG; 05.05.2024 в 11:14.
Причина: Добавлено сообщение
уххх сливики пошли
ну и конечно же конус в шоп под яшму...
Добавлено через 3 минуты
чет сем жирный, с ульты смотрю фаер викнес перенесли на технику, но в пассивке есть пробитие любого викнеса на 55%
еще и кучу деф пенетрейшена понапихали во все абилки и новый сет
Последний раз редактировалось evkOo; 05.05.2024 в 15:01.
Причина: Добавлено сообщение
У Март 7 новые навыки, про которые говорили на стриме разработчиков, скорее всего, появятся в версии 2.4
Мне вобще доставляет этот момент, что компания в своей игре делает маскота слабым персонажем. Хорошо что михое хомяки нетребовательны.
Притом многие компании этой дурью страдают не понятно зачем и почему.
Дюковский сет дает +20% DMG на фоллоу-апы и до +48% атаки в условиях, когда целей много (читай - птички).
Новый - 12% атаки и до 40% DMG, сгорающие каждый ход.
Т.е. если есть дюк с нормальными субстатами, выхлоп от нового будет ой как нескоро, а если в пачке Ruan Mei с сигной, эти DMG% вообще потеряются, т.к. она сама нехило так урон разгоняет (а АТК - намного слабее).