зависит от двух вещей:
- будет ли номинирован Киберпанк или он перейдет в номинации 2021 года
- если будет КП, то оправдает ли он ожидания полностью или же что-то будет там закосячено (боевка, например, или скучный мир)
Больше конкурентов нет и не будет. Ремейкам (РЕ3, ФФ7) и конвеерам (ЕАспортс, колда) ГОТИ не дают.
Будет ещё Цусима! Не надо прям так со счетов сбрасывать
Ключевой момент. Кто пишет? Те кто тоже не играл, как и ты? У критиков у всех 10 из 10, кроменоунеймов, которые решили попиариться на хайпе.
Учитывая, что плохие оценки ставят в тотальном большинстве люди, которые ненавидят экзы сони и саму приставку пс4 и\или люди не игравшие в тлоу2, я все-таки предпочитаю верить больше критикам.
Особенно учитывая то, что критики еще ни разу не ставили откровенному говну 10из10, что фаллаут, что в3, что анзем и другие игры с проблемами получали даже от купленных изданий оценку 7-8, десятки никто никогда плохим играм не ставил.
Ну как бы надо понимать, чего стоят голоса оголтелых школьников.
Я глянул метакритик, так куча крайне подробно описывающих игру негативных рецензий, с развёрнутым анализом. Всё тоже школьники-хейтеры-хбоксеры писали?
да там вообще ппц. Баба вырывает из стенки металлическую трубу, а потом ударив ею два раза по голове зомби, она пропадает. Я в такое даже бесплатно не буду играть.
У критиков у всех 10 из 10, кроменоунеймов, которые решили попиариться на хайпе.
Мы знаем что этим критикам занесут и они все что угодно поставят. Поэтому пользовательские, аргументированные оценки более ценны, так как это обычные люди покупают и играют в игру. А не критики и журналюги.
И у меня еще 1 аргумент не в пользу 2 части. По 1 части фанаты сделали фильм, вырезав ролики из игры и скомпоновав. Получилось шикарно. Если со 2 части так сделать, получится та еще дурь, которую невозможно будет смотреть.
Мы знаем что этим критикам занесут и они все что угодно поставят.
https://www.metacritic.com/game/playstation-4/anthem
Что мешало ЕА занести критикам и там бы стояло 10\10? И таких примеров можно предостаточно привести. Ну и конечно же "железные" пруфы есть? Кто, сколько и кому занес?
Quote:
Originally Posted by Raven4uk
Originally Posted by Raven4uk:
Поэтому пользовательские, аргументированные оценки более ценны, так как это обычные люди покупают и играют в игру. А не критики и журналюги.
Как раз таки критики и журналюги обязаны поиграть в игру перед тем как поставить оценку, а вот пользовательские оценки зачастую, особенно на том же метакритике, уровня - "не играл, но 0 влеплю".
Мы знаем что этим критикам занесут и они все что угодно поставят. Поэтому пользовательские, аргументированные оценки более ценны, так как это обычные люди покупают и играют в игру. А не критики и журналюги.
Пару примеров плохих игр с оценкой 10 из 10 сможешь привести?
Я думаю нет, ибо таких нет. Купить можно оценку 7-8, как покупают постоянно юбисофт, но десятку от всех критиков никто не купит, это невозможно.
Ну и как бы сейчас как раз пользовательские оценки от людей которые НЕ КУПИЛИ и НЕ ИГРАЛИ. Там одни хейтеры пс4 и сони пишут.
Добавлено через 3 минуты
Quote:
Originally Posted by souldevir
Originally Posted by souldevir:
Всё тоже школьники-хейтеры-хбоксеры писали?
Я скажу уверено, что процентов 70 негативных оценок от хейтеров сони и фанатов хбокса, процентов 20 от гомофобов и 10% от тех кто реально играл
Кто не согласен - откройте профили людей, которые лепят нули и единицы - они поголовно все ставят так же нули и единицы всем экзам сони или это их первая оценка. Тут все очевидно.
Last edited by Noct; 21.06.2020 at 13:32.
Reason: Добавлено сообщение
Я тебе говорю про аргументированную критику, чего у этой игры хватает, а не про ботов.
Ну я видел два основных посыла - прогиб под сжв (поддерживаю) и хреновый сюжет. Вот тут уже проблема, что сюжет обычно крайне субьективное понятие и насколько это аргументированно весьма спорно.
Я думаю нет, ибо таких нет. Купить можно оценку 7-8, как покупают постоянно юбисофт, но десятку от всех критиков никто не купит, это невозможно.
Ну вот этой игре не за что ставить 10/10 или 5/5. Она хуже 1 части в плане сюжета вот точно.
Так что поэтому у меня есть веские сомнение в объективности критиков по этой игре.
Ну вот этой игре не за что ставить 10/10 или 5/5. Она хуже 1 части в плане сюжета вот точно.
Так что поэтому у меня есть веские сомнение в объективности критиков по этой игре.
Не факт, что оценка ставилась с учетом первой части, к примеру. Могли ставить оценку в контексте текущего года и того, что вышло в нем. Мол на фоне всего остального ТЛОУ2 шедевр 10\10, условно. На самом то деле это все проблема отсутствия единого стандарта оценивания игр, который бы говорил как, что и по каким критериям нужно оценивать.
что сюжет обычно крайне субьективное понятие и насколько это аргументированно весьма спорно.
Quote:
Quote:
Where the first game had heart, relatable emotions (both good and bad) and empathy, this one has hate, selfishness, narcissistic self-absorbtion and destructive anger.
Where the first game had believable motivations for the characters and understandable logic to their decisions, this one just makes them bow before the grindingly, artificially enforced overarching narrative. It doesn't matter if it fits their character or makes sense, if it needs to be done to keep things grim then it'll happen.
Make no mistake, these aren't characters so much as they are caricatures; they're really that distorted and cartoonish.
The same goes for the way the plot unfolds; it doesn't matter if it seems contrived or far-fetched or if it seems incredibly improbable - if it allows an easy path to create further trouble, it's gonna happen whether it's convincing or not.
It's like the author thinks the players are in their early teens, an odd thing considering the game is 18+ only.
Honestly, the vast majority of people in this game are damaged goods. They don't want happiness nor do they seek any way to resolve their problems other than violence. They cannot even disagree when simply discussing things without insults and bitterness. Is it something in the water?
I believe history teaches us that most people come together and put aside their differences in times of conflict, when the need for survival is greatest. In this post-apocalypse? People just double down and desire more suffering. It's crazy. More importantly though, it's lazy, shallow and I didn't find it in anyway convincing.
So, the game supposedly wants me to feel emotions, it's supposed to be the main draw but I simply couldn't, not after the first 5 hours. Most of these people are hopeless, a lost cause. They're lemmings and I all I could do was watch as they pointlessly flail about, fighting over each other to reach the cliff edge.
Possibly the most laughable decision is to create a character that kills a beloved one from the first game and then force you to play as that character WITHOUT any backstory until later. I'm assuming they did that to try and get you to like/understand them but that's a colossal task that requires a skill waaaaay beyond the person who wrote this.
It's a ridiculous thing to do. By the time I found out more, I already had gotten used to hating the character completely and simply didn't care. They should have made this whole game about them and then brought them into contact with the characters that we know in a third game.
And the ending? Good grief. I'm guessing it was supposed to be thought provoking and meaningful but it was obvious that it was going to be one of the options they went for. The way it happens though is just bland and without any discernible motivation. There is no clue that I can see as to why Ellie would choose what she did, especially since she goes out of her way from an especially safe and comforting place, long after emotions would have died down, to get to that point.
It's just another example of a character choosing to do something 'just because'. Presumably because the writer got lost in his own world and thought it MUST be an amazing idea but we've endings like this many times and done much bettr. Like I said before, do they not now that mature, older people might play this? The game has literally nothing to say and no convincing reason for the ending and their are at least 3-5 different outcomes that would have had more impact, especially if player choice was allowed.
This game COULD have had me reeling from certain events, if I was actually a participant but I certainly didn't have the the ability to change/direct anything as the story is linear and involves no decision making or interesting choice/consequence systems - in a high budget game in 2020 no less.....:S
Tehcnically (graphics and sound) the game is outstanding. The combat is fairly dated and nothing new, a 7/10. The skill trees are pointless. There's too much wandering about here and there and it spoils the pacing. The new monsters are mostly enjoyable. The last act is bloated.
In case you didn't guess, I disliked the game. It's not canon to me. Just remember the first game and ignore this. Look it up on youtube if you're really curious.
Как по мне, так прекрасно аргументированно.
Quote:
Originally Posted by тенёк
Originally Posted by тенёк:
игровая условность
Ну да, а в асассинах вышки игровая условность, но это не делает ни пропадающую трубу, ни вышки хорошим игровым элементом
На самом то деле это все проблема отсутствия единого стандарта оценивания игр, который бы говорил как, что и по каким критериям нужно оценивать.
__________________
Это да,у Логинова вообще 12/10. Я как такие оценки завышенные у всех изданий вижу, у меня сомнения сразу возникают и попахивает заказухой, ну чтобы люди не сомневались и несли бабки. Поэтому я практически перестал покупать все игры в слепую.
The game does not deserve to be purchased, regardless of its merits (which are few, and overblown). The story works to actively destroys everything the prequel had been building: well-known characters act in opposite ways compared to their previous selves, and new characters are not defined by their nuances and behavior but are just cardboard cutouts marked only by their identity politics group. Naughty Dog has written a Last Jedi and managed to kill a beloved franchise forever.
Even worse, the technical merits of the game are arguably not as good as the prequel. The pretty environments feel now like soulless Quixel asset flips, and the game animations are thousands upon thousands of motion capture segments weirdly blended together by something which feels more like an AI than any kind of human-made plan. The end result is something which looks amazing in a static frame or a small motion segment, but doesn't feel right or cohesive once you are playing.
The gameplay has been simplified and dumbed down considerably compared to the predecessor, where it was already thin. Even worse, the changes made are never there to make the game better, but to make the developer's job easier. An example is the addition of tall grass as a stealth mechanic, an unwelcome gaming trope which allows them to get away with much worse level design. Multiple issues which were present previously but were unimportant due to the nature of the prequel (inconsistent control response, shooting issues, out-of-control secondary animations getting in the way of your stealth, poor enemy AI, and more), now return but are way more prevalent since the game is way longer, has worse pacing, and the writing is no longer able to carry the weight of the game. It's just a lazy job after lazy job. At the end of the day, this game was not made as something intended to be played, but to be watched. And, since you have zero agency and zero choices during the game, I'd say the optimal platform to play the game is YouTube and not PlayStation.
The entire game feels like it was made by factory robots, except for the story bits, which seems to be written by an Internet troll instead. It deserves a 0 not only because that's how it will make you feel after trying it for a while, but because this is an extremely dangerous trend which can end up destroying the entire AAA gamespace. Do not listen to the dozens upon dozens of 10/10 'professional' reviews which talk nothing about the game's blatant faults and are nothing more than glorified press releases.
Lesbian here who owns the collector's edition. I was extremely excited for this game and had pre-ordered on the first day. The only true last of us is in my favorite games of all time. I was excited up until the first leaks came out. I had a small piece of hope that it would be at least somewhat good as I already expected Joel would probably die in the squeal just not in the way the leaks showed. When I played the game and saw how they made Joel/Tommy go against their characters, by telling these people where they live and their names when they do not know these people at all. The way Abby just kills Joel when at this point the player has no idea who Abby makes her insufferable. All the work they do to try and make her sympathetic does nothing. At the end of the game, I agree with Ellies's decision to still go after Abby cause 'it can't all be for nothing'. It does not make sense that she would almost just let Abby go, she had just killed a man to get information on where Abby is. The ending is inconsistent with Ellie's character, as the entire game she has been killing people to try and get to Abby, and it is stupid she did not just shoot her in the head. Ellie's ending is bad and she does not even get revenge if she had just killed her straight away all that would be different is she would still have 10 fingers. A waste of £160
The Last of Us 1 is a game that has been loved by many for three specific reasons:
Graphical beauty, character development and storytelling.
Joel and Ellies complexed relationship was fascinating and made the motive of the story intriguing and captivating, and the core of the game lies in the Storytelling.
The Last of Us 2 takes place years after the first happening. It is a visual masterpiece, the VA's are on point, and it almost feels like watching a movie at times. ....But here comes a problem.
Neil Druckmann, the writer and director of the game, knew that without a specific happening, this new game would eventually stagnate. Neil Druckmann needed a strong plot, so what would be better than something very infuriating?
Neil Druckmann went ahead to kill of the gameseries most beloved character.
This choice will bring Very divided opinions. I am standing inbetween.
I understand that letting us, along with Ellie, watch Joel getting tortured and executed will fire our passion. Passion for Revenge.
The problem doesn't fully lie in that Joel died. The problem lied in the Way he died and how Early he died. Creating a game while trollbaiting its fans that they will play as Joel and Ellie again, only to kill Joel off within 3 hours of a 25 hour long game is unfair. Not just for the hardcore fans but also those of us who simply created a bond with Joel in the first installment.
In other words, in order to Successfully kill Joel off, Neil had to make the rest of the story Intense and Passionated. It needed to be about revenge... and i am Not saying it wasn't.
I am saying that it was too little, too late.
The first 7 hours after Joels death was stagnating, filled with paddings and "mini-puzzles" (For instance, when you have to find safe codes, move something out of the way or turn on generators).
It doesn't help that the relationship between Dina and Ellie barely progress or develops, which kind of sucks since you Want to like Dina. When you finally think that the game reaches a turn of event, from the slowpaces tempo it held for so long, you suddenly no longer play as Ellie, instead you get to PLAY as Joels MURDERER.
Halfway into the story, we get to follow this person, Abby, and her point of view.
Why she kills Joel, what she does up til the point of the decisive battle.
It is Very hard to care about Abby, and the whole plot feels Forced.
We get it, Joel killed her father, but the same father wanted to do an operation on Ellie that definitely would have killed her, Yet knowing he would Never have done that same operation on his Own daughter. (His hypocrism makes it difficult to pity his death at all)
Then all of a sudden Neil Druckmann wants us to care for Abbys lovelife and friendships. He fails.
Ironically the second part of the game has the most interesting actionscenes, and the grittyness can get very intense at times, almost Too real.
On that note, it is important to mention how incredibly wellmade some details in the fightingscenes are. When you for example strangle an enemy you litterally see their facial reactions to it, including their restless panicked eyes and the screams from someone that you just shot sounds unnervingly realistic.
In other words, when the action gameplay works, it WORKS.
The problem is that the STORYTELLING lacks creativity and enough motivation to go on.
The passion is gone, and while playing as Abby you don't fully know what you are supposed to do. It is like a milelong padding filled with actionscenes.
On top of that there is multiple Flashbacks. Not only mentioning the main flashback for Abby, but we also enters flashbacks within flashbacks within flashbacks, and eventually the whole plot is lost in a maze of different timezone with little to no reasons to be told at all.
The only part worth mentioning is when Abby meets Yara and Lev. Both contribute well to the story imo.
Now that we have reached the Present again, and expect us a decisive battle where you kill Abby as Ellie, you gets to play as Abby trying to kill Ellie instead. As if the whole game hasn't been a big slap in the face already. At this point you simply don't care anymore.
After the fight ends, Abby and Ellie goes their seperated ways and Ellie settles down with a pregnant Dina (How convenient).
HERE the game should have ended. Simple and clean after an already failing storytelling... But NO. Now Ellie wants to hunt down Abby again.
I don't even want to dig into the ending, since it makes no sense and feels more like Neil wanted to throw in some "final fortress", but the story ends the same way as before anyways.
I think Neil Druckmann desperately tried to copy both classic Homeros and cult-director Hideo Kojima. He did not make it.
For those that loves action and graphics but couldn't Care about storytelling, this is the game for You.
For us Others who loves storytelling... this was simply a mediocre Disappointment
Вот ещё три практически в самом начале. Видно всё школьники писали
Люди разочарованы блеклостью и невыразительностью сюжета, персонажами, которые являются карикатурами на самих себя. Ни капли не изменившимся геймплеем с первой части, да ещё и с костылём в виде высокой травы, прямиком из асассинов, которая скрывает огрехи левел дезайна, да ещё куча всего.
Отметать это всё аргументами "эт прост ревью бомбинг школьниками))))))" - ну хз.
Это да,у Логинова вообще 12/10. Я как такие оценки завышенные у всех изданий вижу, у меня сомнения сразу возникают и попахивает заказухой, ну чтобы люди не сомневались и несли бабки. Поэтому я практически перестал покупать все игры в слепую.
Опять таки вопрос восприятия самих оценок. Одни 10\10 воспринимают как идеал и соответственно все должно быть в игре идеально без единых намеков на хоть какой то недочет. Для меня, к примеру, аля 9.0-10 означает в некой мере шедевр, но при этом я разделяю шедевр и идеал на два разных понятия. Где идеала попросту не существует, а шедевр - игра, которая вызывает восторг, но при этом может иметь "минусы", но их в значительной мере перекрывают плюсы.
И я тебе сразу же скажу, что оценка - говно. Он\она окей, пытается как то адекватно описать то, что ему\ей не понравился сюжет и повествование игры, но при этом он\она пишет, что технический игра выдающаяся и боевка хорошая 7\10. Оценка все же это суммарный параметр всех аспектов игры, и судя как минимум, что технические аспекты на высоте то игра никак не заслуживает 0, даже если в итоге она не понравилась человеку. Это уже не обьективная оценка и уже её ценность под сомнение ставится.
Для него/неё это стори дривен игра, с геймплем с первой части. Стори нет, геймплей тот же. За что ставить 7?
Зато все 10 из 10 под копирку точно объективные.
Хоть кто-то приебывался к геймлею Рдр2? Нет. Игра то с хорошим сюжетом, графоном. Значит все заeбись!
Геймлей там говно, хуже гта4.
Шутерная часть уровня индюшатины какой-нибудь.
Тлоу работает как в стелсе, так и экшен сценах. Большие арены, персонаж отлично отзывается на все, ложиться, уворачивается, перепрыгивает, пролазит во всякие дырки и щели в домах. Стычки в мили атаках враги нападают кучей, а не пока ты одного затыкаешь, другие будут стоять рядом.
Вы гляньте хоть геймлей 1ой части и 2ой. Джоел умел гуськом ходить и бегать. Это все что игра давала.
Да первая часть тоже была клишированной, но она выезжала за счёт интересных персонажей и сопереживания им.
Здесь ощущение что посмотрел ссаный Дивиргент, Голодные игры и тому подобные поделки. Все истерят, ссорятся и прочий девичий эморейдж.
Всрали взаимоотношения Джоэла и Элли.
Элли сделали неблагодарной сукой, которая ненавидит Джоэла за то что тот её 100500 раз спасал, и что теперь она может радостно вылизывать кислый пельмень подруги.
Концовка первой части, где был намёк на изменения в теле Элли развития вообще не получила. А у девахи в башке гриб, на минутку.
На тварь убившую Джоэла ваще насрать. То что тварь предала своих подельников из-за мимолётного знакомство с азиатской девочкой-трансгендером с еврейским именем, которую никто не понимает - тройной феспалм
Возможно это объясняется тем что Эбби сама трансгендер, и понимает коллегу по несчастью.
ПО геймплею, почти всё тоже что в первой части, такое же уныние.
Если первая часть проходилась часов за 16-20, а эта за ~30.
От однообразности игрового процесса можно охренеть.
Плюс, его в чём-то даже упростили. Могу ошибаться, но в первой части нельзя была хватать противника из-за угла когда тот стоит к тебе лицом, здесь же содрали с Евил вифина, и можно мгновенно убивать противника который к тебе идёт, это ппц.
Да и закос под годовар: трансгендер - Атрей вполне очевидный.
Мульт в игру не завезли.
Кароч, 2/10 баллов.
Сочувствую соне боям, кои хотели топовый проект под конец цикла консоли, а получили какахен.
Originally Posted by ksyon:
игроки вконец уже потеряли связь с реальностью и понимание адекватности цен на игровой процесс. ну и понятие fairplay уже давно под чистую вытравлено из мозгов фтп-др#черов