Мой друг очень любит творчество Тима Бартона. В частности, его раннюю работу - мультфильм "Vincent". Однажды ему захотелось поделиться своим восторгом с русскоязычными пользователями ютуба и он присобачил к мультику русские субтитры, художественно переведя стихи. Вот что из этого вышло, собс-но. Мульт забавный и готишный. Для тех, кто не понимает ингриша, это может даже стать открытием.
Пропаганда нацелена на удобрение дерева, на котором растет плод нашего воображения. (с)
При каждом пробитии дна открываются новые горизонты развития. (народная мудрость)
...зато рыночек, джинсы, жвачка, колбаса и можно заграницу ездить без отчета коммисару в райком.. oh, wait...
Цель капитализма всегда одна: Эксплуатация. Гнет. Война. Чтоб народных масс нищета и гибель ему несли максимальную прибыль!
Last edited by Leledinn; 18.08.2009 at 10:42.
Reason: Добавлено сообщение
Меня нет ни там, ни там, этой картинкой ты попал пальцем себе в жопу.
Пропаганда нацелена на удобрение дерева, на котором растет плод нашего воображения. (с)
При каждом пробитии дна открываются новые горизонты развития. (народная мудрость)
...зато рыночек, джинсы, жвачка, колбаса и можно заграницу ездить без отчета коммисару в райком.. oh, wait...
Цель капитализма всегда одна: Эксплуатация. Гнет. Война. Чтоб народных масс нищета и гибель ему несли максимальную прибыль!
Пропаганда нацелена на удобрение дерева, на котором растет плод нашего воображения. (с)
При каждом пробитии дна открываются новые горизонты развития. (народная мудрость)
...зато рыночек, джинсы, жвачка, колбаса и можно заграницу ездить без отчета коммисару в райком.. oh, wait...
Цель капитализма всегда одна: Эксплуатация. Гнет. Война. Чтоб народных масс нищета и гибель ему несли максимальную прибыль!
While all the other video games out there were teaching us to become violent, antisocial little monsters, SimCity was quietly showing us the positive, constructive side of life. As a loyal player for many years, I thought I’d reflect on the countless insightful lessons this little game has taught me.
If you wait long enough, land values will rise anyway.
Ignorant poor people are a lot less demanding than pampered rich people. You can also squeeze more of them into a given area.
Crime keeps your citizens in line. Cut down on crime and suddenly they want libraries and zoos and fountains and museums.
If you have to build a toxic, polluting power plant, shove it in the corner. That way half the pollution goes to your neighbors. Isn’t sharing wonderful?
The smarter your Sims are, they more likely they are to question you. Treat the education budget appropriately.
Take garbage from one neighbor and export it to another. Stupidly, the game prevents you from making a profit from doing this, but you know better.
Nobody wants to build next to a landfill, so put all of your hospitals and schools there.
Everyone always talks about how clean industry is the “wave of the future”, but all it is is a discrimination attempt to deprive the loyal, dirty industry of a place to do business. Capitalize on their predicament.
Remember: it’s a “bargain”, not a “slum”.
Don’t build any fire stations until you have an actual fire. (Then, put one right next to the burning building.)
Evict the environmentalists. If nobody is there to run unbiased tests on your drinking water, nobody can rightfully refute your propaganda. (They’re all a bunch of anti-growth hippies anyway.)
Disasters are great causes of bonding and patriotism, and they cause your approval ratings to soar. This is why every version of SimCity has let you start your own.
Stop playing and leave things running for a few decades. Everyone will praise the excellent job you’ve done curtailing spending and fostering growth.
Put your graveyards next to your toxic industrial zones. They’re fantastic absorbers of pollution, and the dead can’t vote.
Incidentally, meteors are excellent antidotes to riots.
And they said video games don’t teach us meaningful values!