Для входа на форум нажмите здесь
Новые комментарии
View Poll Results: Ждёте ли вы игру
Да, жду!
14 82.35%
Нет, не жду
3 17.65%
Voters: 17. You may not vote on this poll

Discussion Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Автор темы: Lexxx20
Дата создания: 05.08.2019 09:35
Karaleks's Avatar
Знаток
Join Date:
16.07.2013
Медаль "500 лайков"
Originally Posted by Raven4uk:
Еще немного поиграл и желания заходить в игру нет. Скучно и уныло. AoW3 пока лучшая их работа, там хоть интересно играть.
AOW 3 на старте был не ок, потом допиливали классово-рассовую систему. Парабоксы знали кого покупать, такие же тормоза как они.
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Что вы как дети? Всё традиционно, по парадоксовски: "Приходите через 2 года и 5 длц".
DarkCemetery's Avatar
Книгоман
Join Date:
03.02.2009
Зомби мутанта Медаль "500 лайков" GoHa.Ru II Степени
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Originally Posted by Wanderv:
Приходите через 2 года и 5 длц
Спасибо, но уже буду в другое играть.
Lexxx20's Avatar
Remembrancer
Join Date:
05.04.2008
Танк 20 лет вместе!
Issue reason: 20 лет вместе! Ветеран
Issue reason: За отличное модерирование и вклад в развитие форума GoHa.Ru GoHa.Ru - 10 лет
С Новым 2020 годом!
Issue reason: С новым годом! (Vkdsw) Эксперт
Issue reason: За развитие разделов Single & Multiplayer Признанный автор
Issue reason: За серию статей по вселенной Warhammer Медаль "2К лайков"
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Originally Posted by e2f:
Поиграл короче.
Что могу сказать


AoW 3 я не играл, но тут прям разит бейонд ерщиной. Короче на выходных еще пощупаю, но думаю ничего кардинально нового я не увижу
Те же мысли. Не цепляет, не тянет дальше играть. Нет какой-то изюминки.
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Originally Posted by Lexxx20:
Те же мысли. Не цепляет, не тянет дальше играть. Нет какой-то изюминки.
угу, она никакая вот вообще
NikTF's Avatar
Старожил
Join Date:
08.08.2012
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Рефаунд после 28 минут

Похоже серия AoW - тупо не мое...
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Вот все говорят "фильм для дураков", а мне понравился
Благо, был отпуск и было время въехать, во что там собственно играть.
За "никакую" я воспринимал все игры серии, кроме ламповой первой.
И от этой игры тоже не ждал совершенно ничего.
иногда конечно посматривал новости, всё-таки TBS - мой жанр, и в нем по пальцам одной руки можно пересчитать держащиеся на плаву игровые программы.
И что я там видел? какие-то до оскомины знакомые интерфейсы и карты из цивилы и десятков ей подобных игр типа Эндлесс спейсов и прочих. Каких-то юнитов сотни, чьи 3D модели нам демонстрировали с разных ракурсов. Но я-то знаю, что тридэ - это последнее, что нужно пошаговой стратегии, и если столько внимания уделяется три де, значит остальное там для галочки.
и таперича я рад, что ошибался.
да, в ней много сомнительных моментов, но все-таки в ней есть во что порубаться ветерану земного сопротивления. Да тактика может выглядит и попроще чем в ХСОМе, но в ней есть свои решения, делающие её интереснее и реиграбельнее тактики предыдущих игр серии. Стратегическая же часть вполне даст покурить тому же ХСОму в сторонке, чего мне например достаточно.
DrSlon's Avatar
Забанен
Join Date:
27.01.2011
Джентльмен Медаль "2К лайков" GoHa.Ru - 10 лет Светоч знаний
Issue reason: За проведение конкурсов и размещение материалов по стратегиям
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Ну хезе, не знаю как вы, а мне в целом понравилось. Буржуазная атмосфера превращения бессмысленного шарика из земли и воды в процветающую инфраструктуру из альфы центавра и бейонд ерча присутствует. Всякие квантовые манипуляторы темпорального потока мне тоже роднее и ближе, чем магические посохи и эльфятина. Играться с юнитами и их модификациями приятно.

Что не очень приятно, так эта абсолютная контрпродуктивность войны этими самыми юнитами, подогреваемая упертостью компа, который тупо строит блоб из 5-6 стаков и сидит ими в городе, как бы говоря тебе ну и уле ты будешь со мной делать, пёс? А что тут можно поделать, кроме как самому склепать 5-6 стаков и пойти расковыривать это дерьмо? Но ипический замес 3 на 3 стака это такое себе, особенно в эндгейме, когда юниты не просто пуляют друг в друга, но еще вешают тысячи бафов, дебафов, контролей, хилок, и прочего говна. Когда на карте полсотни юнитов, отследить кто на кого что повесил или собирается повесить это адское занятие. Автобой не спасает, ибо комп не прочь слить в утиль половину твоих невероятно дорогих и апгрейженых юнитов, которых ты бы руками не слил никогда. Так что у любителя нагибать есть два стула. Ну либо третий - с самого начала катки иди в раш голыми бомжами, не давая компу отстроиться и закупиться, что тоже не фаново.
Зато если ты облажался и слил свою армию, комп не постесняется вывести таки из города свой блоб и пойти катком по твоим городам, с очевидным результатом. Таким образом, судьба каточки часто решается в одном единственном замесе.
В противовес этому, на квестах миссии проходятся максимально изи. Просто бегай по карте, убивай изи стаки квестовых мобцов, заключай союзы и скрипты сделают все остальное. Заодно у союзничков можно закупиться по дешевке жирными юнитами, развиваться до которых "честным" путем ты бы заманался. А в войне от союзничков толку столько же, сколько от врагов - они так же будут сидеть толпой в городе, пока не увидят, что противник уже убит в нулевой хлам, и потом радостно помогут с распилом его имущества, прямо как пендосы во вторую мировую, хе хе.

Не, я конечно понимаю, что это все логично, и я бы сам так делал, но емое комп должен меня развлекать, а не нагибать. Где стаки по паре тройке однонюковых бомжей, которых я бы переезжал своими прокачанными танками, попивая пивцо? Нету их. Ждем патч.
1 пользователь оценил это сообщение: Показать
polo80_renamed_1127171_07012024's Avatar
Гигант мысли
Join Date:
24.04.2014
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Товарищи господа. Я правильно понял что в кампании глав герои в каждой миссии с 1 уровня начинает? Или у меня чего глюкануло? Я в компании за авангард начал вторую карту и там мне глав герою без моей прокачки с прошлой миссии отсыпали. Это нормально?
Seraphius's Avatar
Маньяк
Join Date:
11.04.2014
GoHa.Ru III Степени
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Originally Posted by polo80:
Товарищи господа. Я правильно понял что в кампании глав герои в каждой миссии с 1 уровня начинает? Или у меня чего глюкануло? Я в компании за авангард начал вторую карту и там мне глав герою без моей прокачки с прошлой миссии отсыпали. Это нормально?
При переходе героя на следующую миссию сохраняются его оружие и модификации, левел то же остается, но навыки сбрасываются и их нужно распределить заново. Да и второстепенные сюжетные герои вещи и уровни тоже не теряют.
2 пользователя оценили это сообщение: Показать
DrSlon's Avatar
Забанен
Join Date:
27.01.2011
Джентльмен Медаль "2К лайков" GoHa.Ru - 10 лет Светоч знаний
Issue reason: За проведение конкурсов и размещение материалов по стратегиям
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Поиграл ище и боевка заиграла новыми красками. Если набрать в отряд танков и роботов 3-4 левела, обвешанных плюшками на деф и реген хп, они перестают изи отъезжать в автобое. Остаются с миллиметром хп, но не отъезжают. А если перед атакой бахнуть в городишко огненную ракету и еще пару тройку бомбочек поменьше, то враги умирают максимально изи, даже если их 5 стаков.


Как вариант можно запустить миссию на уничтожение планеты, тогда комп превращается в безумного камикадзе и начинает кидаться бомже стаками на все твои гарнизоны. Повесил на город плазменную защиту и сиди кури, враги убьют об гарнизоны сами себя.
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Originally Posted by DrSlon:
Поиграл ище и боевка заиграла новыми красками. Если набрать в отряд танков и роботов 3-4 левела, обвешанных плюшками на деф и реген хп, они перестают изи отъезжать в автобое. Остаются с миллиметром хп, но не отъезжают. А если перед атакой бахнуть в городишко огненную ракету и еще пару тройку бомбочек поменьше, то враги умирают максимально изи, даже если их 5 стаков.


Как вариант можно запустить миссию на уничтожение планеты, тогда комп превращается в безумного камикадзе и начинает кидаться бомже стаками на все твои гарнизоны. Повесил на город плазменную защиту и сиди кури, враги убьют об гарнизоны сами себя.
Это на максимальном уровне сложности?
DrSlon's Avatar
Забанен
Join Date:
27.01.2011
Джентльмен Медаль "2К лайков" GoHa.Ru - 10 лет Светоч знаний
Issue reason: За проведение конкурсов и размещение материалов по стратегиям
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Originally Posted by Fossick:
Это на максимальном уровне сложности?
Не. На втором.
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Originally Posted by DrSlon:
Не. На втором.
Кстати, если "миссию-камикадзе" (на уничтожение планеты) запустить, атакуют все, даже друзья с которыми у тебя пакт о ненападении?
DrSlon's Avatar
Забанен
Join Date:
27.01.2011
Джентльмен Медаль "2К лайков" GoHa.Ru - 10 лет Светоч знаний
Issue reason: За проведение конкурсов и размещение материалов по стратегиям
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Originally Posted by Fossick:
Кстати, если "миссию-камикадзе" (на уничтожение планеты) запустить, атакуют все, даже друзья с которыми у тебя пакт о ненападении?
Ненападение да. то что выше вроде нет. Топовые союзники точно нет. Минорам вообще похер, не реагируют.
polo80_renamed_1127171_07012024's Avatar
Гигант мысли
Join Date:
24.04.2014
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Originally Posted by Seraphius:
При переходе героя на следующую миссию сохраняются его оружие и модификации, левел то же остается, но навыки сбрасываются и их нужно распределить заново. Да и второстепенные сюжетные герои вещи и уровни тоже не теряют.
Вчера опять проверил кампанию за авангард. В конце первой миссии у меня глав герой 6 уровня. Следующим ходом карта заканчивается. Жму продолжить кампанию мне грузят вторую карту. И вот на ней у глав героя 3 уровень. Так что ничего не переносится. Или переносится с какими то штрафами. Или вообще фиг знает что творится.
DrSlon's Avatar
Забанен
Join Date:
27.01.2011
Джентльмен Медаль "2К лайков" GoHa.Ru - 10 лет Светоч знаний
Issue reason: За проведение конкурсов и размещение материалов по стратегиям
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Корочи парни, рассказываю как играть в это.

В начале нужно обязательно построить главный генератор энергии в городе и захватить две области с производством энергии. Инкам энергии должен быть максимальным, поскольку в него упирается не только апкип, но и модинг юнитов и использование спеллов. Всякая жратва наука и прочий шлак не имеет значения, если у тебя нет энергии, потому что ты не сможешь клепать и модифицировать стаки. И наоборот, если ты склепал и модифицировал кучу стаков, совершенно не важно сколько у тебя всего остального.

Также надо с самого начала захватить космитовую шахту и копить его на апгрейд жирных юнитов. Для этого надо рестартовать и ролить карту пока космитовая шахта не окажется возле твоей базы.

Комп - жалкий трус, и будет сидеть в городе 5ю стаками пока ты не лоханешься где нибудь, после чего вылезет и сольет тебя. Потому единственный способ его пабидить это самому склепать 5 стаков и встретиться с ним в честном бою как мужчина, либо придя к нему в город, либо запустив уничтожение планеты, от чего он сойдет с ума и сам к тебе придет со всем, что есть.

И будем честными, но 99% боев ты будешь играть автобоем, потому что с мелочевкой лень возиться, а с разруливанием жирного блоба из 30 юнитов тоже лень возиться. Так что надо подготовить пацанов к тащилову в автобою.

В автобою комп пытается симулировать замес вместо того чтобы просто считать цифры, а в замесе возможных вариантов 2:
1) От нападения. Ты залетаешь в ренж к противнику и заливаешь его кучей контроля и дебафов, попутно сам обмазываясь сейвами типа облаков и щитков, смысл в том чтобы енеми превратился в бесполезное говно и стоял смотрел как ты расставляешь своих пацанов, после чего ты начинаешь вливать дамаг.
2) От обороны. Ты стоишь смотришь, как енеми проделает вышеуказанное, и получаешь по щам. После чего захиливаешься, диспелишь контроли и дебафы, и начинаешь вливать дамаг.

Не важно что из этого ты выбираешь, важно чтобы твоя армия был заточена под это, и либо была набита контролями, дебафами и сейвами, либо хилками, диспелами и резистами. Делать ни то ни се контрпродуктивно. Еще можно добавить дотки типа огня и кровотечения, чтобы парни с миллиметром хп не заставляли тратить на себя лишние ходы. Лучше огонь, он максимально универсален.

Никогда не бери летающих. Руками на них можно ок сыграть, но в автобою они рюхаются первыми, потому что комп считает, что их надо отправить на передовую, а там их изи отстреливают потому что у них нет укрытий. Мой выбор это куча стаков из танков и роботов с плюшками на армор, отхил и огненный дот. И герои милишники максимально жирные и с плюшками на респ убитой техники. такой блоб не умирает никогда.

Также автобою сильно помогает если забомбать противника, потому обязательно нужно исследовать все возможные бомбы и накрутить очков операций чтобы за 1 ход дропнуть на енеми максимум бомб и потом ворваться. Также если замес на твоей территории нужно повесить на нее защитный спелл который даст лишний дебаф. Так твой блоб окажется при равном количестве сильнее вражеского в 2-3 раза и изи вин.

Вот и вся игра собсна. Заради ролеплея можно еще всякое поделать, но если надо закончить катку, то надо делать так.
2 пользователя оценили это сообщение: Показать
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Patch v1.006, also known as Ankylosaurus, is available and ready to be updated on Steam.
Today we continue with our dinosaur-named patches with the graceful Ankylosaurus. Apart from the Multiplayer Kick system, signified by the typical dutch clog in its tail, we added some important community-requested features, like saving of the last used game settings and the selling of excess Food income! Additionally, there are some significant balance changes to city expansion and critical hit chance! Not to mention big quality of life improvements for interfaces and a massive list of fixes!

V1.006 - Ankylosaurus

Features
  • The last used scenario settings are now saved. These are saved separately for singleplayer and multiplayer.
  • World settings can now be saved into templates in Advanced Setup. Up to 3 templates per Scenario type.
  • Implemented Kick feature; hosts of sessions can now kick other players through the Settings in the session overview.
  • Added a prospect sector particle effect on sectors that can still be prospected, when you have a stack selected that have a Prospector unit.
  • The “share all” food sharing option will now sell any excess food for energy if other colonies are not taking all of the shared food. This allows you to stop the city from growing and managing city happiness better.
Modding (Paradox Launcher V2 2019.09.01)
  • Fixed issue with Mods not updating
  • You can now add Mod Tags
Balance
  • Critical chance of an attack is now capped by the hit chance of the attack. I.e. an attack with 20% chance to hit cannot have a crit chance of over 20%. This to prevent stacking crit increases from becoming an exploit.
  • Stacking Damage Reflection from mods and abilities is now capped at 75% of damage reflected.
  • Ruthless Killer from the Martial Tradition perk now only returns 1AP when it procs, not 3AP.
  • Time Warp (Void Tech operation) and Dimensional Instability can now be removed using debuff cleansing abilities and operations.
  • Indentured Contracts now reduces the energy cost of Indentured units by 33% (was 50%)
Balance: Assembly
We’re planning to do a large balance patch in the future, however the Assembly are currently so strong compared to the other races that we’re bringing forward some of the fixes to try and bring them back into line.
  • Assimilate now heals for 3hp per hit (was 6)
  • Assembly Void Walkers now do 9 damage per hit (was 8)
  • Assembly Scavenger - Shotgun now has 1 level of high impact (also affects the Vanguard Engineer)
  • Vorpal Sniper - Vorpal Shot now has a 15% critical bonus (was 20%)
  • Vorpal Sniper - Vorpal Shot now has damage 18 (was 20)
  • Assembly Electrocutioner - Arc Projector damage is now 11 (was 10)
  • Assembly Electrocutioner - Project Arc Blast is now range 7 (was 5)
  • Remote System Purge now affects 3 friendly cyborgs in a chain (was all friendly cyborgs)
  • Battlefield Autopsies now grants 3 research per unit tier after combat (was 5)
Balance: Colonizers
We've changed colonizer cost, lowering the base cost and having an increasing cost for each additional colonizer you build. This change was made to address colony spam as discussed in the Planetfall community:
  1. An early game land grab rush shouldn't be the only valid strategy, and
  2. Having a large number of colonies resulted in too much micromanagement.
We will continue to investigate people's experiences with colony expansion.
  • Colonizers now have scaling costs. The first colonizer costs 50 energy, 20 cosmite and 100 production. For each colonizer you build the cost will increase by 100 energy and 10 cosmite.
General
  • Improved random commander selection when setting up a game to increase the variety of commanders encountered.
  • Turret defense structures now have unique icons for each race.
  • Reduced stutter in Tactical Combat when moving the camera around for high refresh rate monitors
  • Improved Tactical Combat camera zoom behavior, making the mousewheel and hotkey zoom faster (in particular with notably high- and low framerates)
  • Fixed issue where Paradox Cloud Saves would always update the last modified time causing PDX Cloud Saves to always appear first when launching the game.
  • When disabling cloud saves in steam, saves on the star map can now get saved as a PDX cloud save like the other save types.
Campaign
  • Fixed an issue where commander/hero equipment and levels wouldn’t be transferred to the next mission if they had a vehicle equipped that is unavailable in the next mission.
  • Fixed issue in campaign where items could sometimes not be equipped properly on heroes/leaders that are taken from previous campaign maps.
  • Fixed an issue that caused the player to get stuck in a story message in the first Kir’Ko mission (Arcadia Caeleste) if he didn’t accept or decline the “Contact Nicole Crustus” quest and then cleared the Celestian Archives.
  • Fixed an issue in the first Kir’Ko mission (Arcadia Caeleste) that the player could not enter the Dreamer’s Archives when they were owned by one of the allied Celestian players. Affected players will need to end their turn from their save game to gain access to the landmark.
  • Campaign quests that get closed are automatically declined at the end of the turn if the player does not accept/decline the quest themselves.
Gameplay
  • Critical and fumble chance of an attack can be seen in the attack’s preview (hold ctrl), in the Extra Info section.
  • Level 5 industrial exploitation now correctly gives production instead of research.
  • Fixed issue where the current food income was not taking into account for food sharing.
  • Fixed issue where manually queueing the infinite energy/research production option for a colony would still cause “city production not set” to-do events.
  • Fixed crash that could occur when a victory condition was triggered upon defeating another player.
  • Fixed issue where the effect of doomsday weapons on Colonies would not refresh when a city was occupied or absorbed.
  • Fixed a bug where you could dismantle the exploitation given by a landmark.
  • Fixed a bug where your game could softlock when loading a combat save after you’ve patched the game.
  • Fixed issue where destroying a Monitoring Station wouldn't cancel it being listed in the active operation list
  • Fixed an issue that meant that Resurrect Hero could be used to break the max heroes in a game limit
  • Fixed issue where the Brood Cluster building was able to reduce a unit production cost to 1
  • Fixed a bug where racial research would unlock when you occupy a city of that race, rather than when you owned it.
  • Fixed issue where a player would gain the research of races belonging to the colonies they had occupied on loading a save game. This would also cause an Out of Sync in multiplayer.
  • Fixed issue where migrating an occupied colony would give the player the racial research belonging to the race of the colony prior to migration.
  • Fixed issue where you were able to migrate colonies to another race even if the player had only occupied other cities of that race instead of owning them.
  • Skirmisher Subroutines now correctly targets ground and air units (it was wrongly ground only before)
  • Fixed issue where casting an operation that spawns a unit on the domain of another player could trigger war if in doing so that unit would trespass.
  • Fixed Phoenix Defense Protocol not giving its operation defense bonus. The defense from the doctrine now protects against all operations, not just those that target your colonies.
  • Fixed a crash caused by razing a city while a doomsday victory is running
  • Fixed issue where Organized Cyber Divisions wasn’t giving it’s price reduction to certain Strategic Operations.
  • Fixed issue where the research not set event was still visible after the player completed all researches and the doomsday victory condition was disabled
  • Fixed issue where the colonist auto assignment would not keep in mind supply and happiness deficit when they were not set to ignored.
  • Dvar doctrine Cosmite Collection Program now works correctly.
  • Fixed issue where the player could prime Planetary Unification Protocol even if it was already active.
  • Fixed issue where the Planetary Unification Protocol operation wouldn't be cancelled if the unifier victory was blocked.
Gameplay: Units & Abilities
  • Dvar trenches now correctly give a 25% accuracy bonus to the units stood within the trench.
  • Adaptive Network given through the Synthesis landmark can now stack up to a max of 5 Shields.
  • Fixed Nanite Boosters' buff not working when the unit was being flanked.
  • Fixed Phoenix Walker Vehicle not being able to use Dvar Melee mods.
  • Fixed Quantum Avatar not giving it's buff to voidtech modded units equipped with the Stasis Pocket Inducer mod.
  • Fixed Oblivious Refrain, which wasn't targeting air units, when it should.
  • Fixed arc retaliation defense being triggered by cerebral override.
  • Fixed breaching shot on the guild assassin affecting the snap shot ability.
  • Fixed that sleep could be applied to units with status effect immunity.
  • Pyrx bomb no longer hits units with thermal immunity.
  • Cleansing light’s description no longer states it can only target friendly units.
  • Fixed that when a Ravenous’ devour ability would be targeted on a flying unit above a ground unit, it would eat the ground unit (it did not matter what type of unit).
  • Mantra of clarity now correctly shows up in the unit panel as a buff.
  • The cerebral control collars ability is now correctly displayed in the unit panel.
  • Fixed a bug where Echoes of Despair spawned in the wild wouldn't have Thermal/Biochemical attacks when modded with a Focus: Flames/Venom
  • Fixed a bug where the Promethean Phoenix Walker would incorrectly enter it's defence mode after using Torrent of Flames
  • Fixed a bug where the Synthesis Avatar's Amplify Daemon ability wasn't correctly targeting certain units.
  • The description of the Dvar mod Reactive Kinetic Battery now correctly says that the mod can be used by Heavy units (used to be Mechanical Heavy)
  • Thumper (Secondary Hero Weapon) no longer deal double damage
  • Stopped the Voradon’s Devour ability from triggering as part of melee overwatch
  • Prevent the Alert Protocol operation from removing actions points on units that use a leave one point or full action (continue) ability.
  • Fixed bug where Mantra of the Branded wasn't allowed on psionic units
  • Wraith Tank no longer hits itself when it has the Advanced Dislocation Drive
  • Fixed Reassembly Modules mod not being addable to paragons and other non-assembly cyborgs
  • Fixed an issue where Xenoplague units were being targeted by Xenoplague Operations when they shouldn't and vice versa.
  • Fixed issue where triggering Disintegrate on a flying unit would cause Tactical Combat to get into a dead state.
  • Fixed issue where Echo Walker clones, and other temporary units, wouldn’t despawn if they were using Emergency Quantric Shielding mods.
  • Purifiers Plasma Bomb will now scatter if it misses
  • Kir'Ko Star Guide can now correctly equip Path of Flames and Path of Venom mods
  • Plasmoid and Phoenix Walker can now equip melee mods
  • Star Guide can now target Blinding Light anywhere (before it was restricted to having a unit in the middle of the aoe)
  • Fixed Zenith's Reinforcement Zone (now correctly targets allied Biological and Cyborg units)
  • Fixed Sequential Kill System and Ruthless Killer giving multiple action points back when killing multiple units with a single attack.
  • Fixed a bug where the Assembly Colony Defense Turret was being pushed when killed
  • Fixed the Psynumbra Hero Skill, Dark Elation so it affect both ground and air units now, rather than only one or the other.
  • Positron Converter now correctly targets both air and ground units
  • Project Agony Field now correctly damages ALL units in the field
  • Fixed broken animation on Dvar Echo Walkers melee strike.
Gameplay: Diplomacy & NPC factions
  • Cosmite trade value within diplomacy has been increased from being worth 4 energy to 8 energy.
  • Fixed issue where the trespass button in the trespassing confirmation for using an operation to spawn a unit would not function if the player is a vassal to the domain owner.
  • Fixed issue where breaking a diplomatic treaty would not always cause a relation penalty.
  • Using influence to ask a faction to leave an occupied colony will now liberate the colony if you are not at war with the owner of that colony. As opposed to you becoming the new occupier of that colony.
  • Trading casus belli will now also instantly remove the grudge that player may have relative to the amount of casus belli points that were traded.
  • When war is declared on a player that is suffering from the effects of futility of war - which disables the use of casus belli - they will no longer get the negative “war without casus belli” popular support effect.
  • NPC faction accept- and decline demand buttons now show the amount of favor gained with the NPC faction in their tooltips. The tooltip will now also indicate that war will be declared if the demand is declined, if that is the case.
  • Fixed issue where treaties which could not be paid for would instantly end any involved diplomatic treaties that were made within the same trade deal but do not have a fixed duration.
  • Fixed issue where the player could spend all its resources before handling a demand and still be able to select the give resources to faction option.
  • Fixed issue where Sway Ideology would reduce the diplomatic state of a faction relation to much
  • Fixed issue where the offer/demand vassalage options would still be available when an alliance offer was already added to the trade.
  • Added a new event and panel to indicate when a resource treaty could not be exchanged because one of the players couldn’t afford paying the resources.
  • Fixed crash when an NPC faction, that no longer had a dwelling, gave the player a quest.
  • Fixed issue where converting a base into a forward base or a colony could trigger a sector claim violation.
  • Fixed an issue where capturing an enemy city that was producing something would efud the energy and cosmite cost to you, instead of the city’s original owner
  • Fixed issue where the covert operation Casus belli would be given to the player when the covert op was detected, even if the caster was anonymous.
  • Fixed issue where the locate sector button of a faction demand was no longer functional
AI
  • Diplomacy trading tweaks to make the AI less agreeable to trades that are very imbalanced to them.
  • Trading AI balance changes to make the AI less agreeable to giving away items/resources away for free in negotiations, particularly Casus Belli and Treaties.
  • Fixed issue where AI players would sometimes change which NPC faction(s) they want to ally with and which ones to go to war with.
  • AI players may now attack trespassing units from players they are not at war with but have 3 or more trespassing casus belli on.
  • AI players no longer comment on events (such as improving your relation with a NPC faction) while at war with the player.
  • AI players no longer denounce the player while at war.
  • AI players will no longer buy-off casus belli from players they dislike. I.e. relation value at -200 or less.
  • Fixed issue where the AI would sometimes not move onto structures/nodes they had previously bought from a NPC faction.
  • Fixed some issues where some units would not move at all when threatened with a lot of overwatch
  • The AI will now be less likely to make units run away during combat
  • The AI will now immediately make colonizers run away if they enter combat
  • The AI is now much more likely to use Phase Echo abilities on Echo Walkers
  • Fixed an AI hang which could occur when an AI player/independent stack is attacking an undefended structure that has a stack next to it belonging to an ally of the structure owner.
  • The AI now no longer interacts with Settlements during the first 8 turns of the game to ensure the player has enough time to be the first to obtain a second colony.
  • Fixed AI hang caused by trying to attack a settlement that had come under their control during the same turn.
  • Fixed AI hangs during their turn causing you to be stuck with “opponent is moving”.
Multiplayer
  • The turn timer now no longer ticks down when you are unable to perform actions, for instance when auto combat is running.
  • Prevent free production pickup event from being lost when the turn is ended by the turn timer.
Interface
  • The selected stack will now be remembered when zooming out to the orbital map and reselected when you zoom back in.
  • Increased the size of scrollbars so they are more noticeable.
  • Added cosmite and influence generation to the colony interfaces.
  • Leader Colony Supplements and Vices are now visible in the Imperial Archives under Hero Skills, the relative filters will now also properly filter these items.
  • Pressing Esc now properly closes most of the menu screens.
  • Fixed an issue where the scroll position in city production was not remembered.
  • Tooltips have been added to the dismantle sector exploitation/upgrade options in the colony interface. Additionally, the amount of turns dismantling will take is now also displayed.
  • Fixed the cost of unit mods being hidden in the unit interface if the player didn’t have enough energy or cosmite to buy them.
  • Fixed bug where sometimes images would be incorrectly offset or scaled.
  • Fixed bug where hyperlinks in interfaces related to NPC factions could not be clicked.
  • Fixed bug where the UI could not be interacted with when meeting an NPC faction while the turn timer runs out in hotseat.
  • Fixed bug where success and detection chances would not be shown while using a controller when casting a covert operation.
  • Fixed overflow issue when 20 or more colonist slots were on 1 type of resource.
  • Fixed an issue where 50% scroll speed was not selectable
  • Fixed an issue where disabled checkboxes in lists would enable
  • Fixed miss aligned text icons in headers above lists
  • Fixed an issue where quickly switching selection in lists with controller would select multiple rows.
  • Renamed the scavanger shotgun to scavenger shotgun to fix the typo.
  • Trade screen now correctly identifies who has sent/is sending the trade and changes the “You offer”/”They demand” & “You demand”/”They offer” correctly.
  • Hazard removal now shows how many turns are remaining until the hazard is removed from the sector.
  • Fixed typo and formatting in Falsify Atrocities casus belli.
  • Fixed an issue where switching input mode while in controls menu leads to dead states.
  • Fixed issue where the Happiness Event threshold in the colonist tab for colonies was sometimes displaying the incorrect threshold depending on the happiness income and accumulated happiness.
  • Fixed issue in the quest overview panel where the description of some campaign quests would only be partially displayed.
  • Selecting Previous/Next city from the city screen now no longer selects cities you don’t own, preventing it from switching to a different interface without these buttons.
  • When a covert operation is detected as well as when purging the Casus Belli gained for someone using covert ops is now visible in the Operation results as well on the internal purge screen (to the purging player).
Originally Posted by DrSlon:
И будем честными, но 99% боев ты будешь играть автобоем, потому что с мелочевкой лень возиться, а с разруливанием жирного блоба из 30 юнитов тоже лень возиться. Так что надо подготовить пацанов к тащилову в автобою.
хз, большинство боев играю вручную, пока не надоело еще.

Originally Posted by DrSlon:
В автобою комп пытается симулировать замес вместо того чтобы просто считать цифры, а в замесе возможных вариантов 2:
1) От нападения. Ты залетаешь в ренж к противнику и заливаешь его кучей контроля и дебафов, попутно сам обмазываясь сейвами типа облаков и щитков, смысл в том чтобы енеми превратился в бесполезное говно и стоял смотрел как ты расставляешь своих пацанов, после чего ты начинаешь вливать дамаг.
2) От обороны. Ты стоишь смотришь, как енеми проделает вышеуказанное, и получаешь по щам. После чего захиливаешься, диспелишь контроли и дебафы, и начинаешь вливать дамаг.
Если не брать автобой - армия со снайперами очень сильна, а потом у снайперов с модов появляются массухи и дот-хилка и они становятся еще сильнее. Но это за киборгов, у них лучшие снайперы.
В новом патче киборгов кстати понерфили, в т.ч. снайперов.
Слон, ты за авангард играешь?

Добавлено через 2 минуты
Originally Posted by polo80:
Вчера опять проверил кампанию за авангард. В конце первой миссии у меня глав герой 6 уровня. Следующим ходом карта заканчивается. Жму продолжить кампанию мне грузят вторую карту. И вот на ней у глав героя 3 уровень. Так что ничего не переносится. Или переносится с какими то штрафами. Или вообще фиг знает что творится.
Техника и часть шмота у героя вроде не переносилась - баг, исправленный в последнем патче.
Last edited by Fossick_renamed_747718_24052023; 05.09.2019 at 21:58. Reason: Добавлено сообщение
DrSlon's Avatar
Забанен
Join Date:
27.01.2011
Джентльмен Медаль "2К лайков" GoHa.Ru - 10 лет Светоч знаний
Issue reason: За проведение конкурсов и размещение материалов по стратегиям
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Originally Posted by Fossick:
Слон, ты за авангард играешь?
прошел миссии за вангвард и за насекомых через дипломатию, но мне не понравилось, слишком толерастично. Перепрошел за вангвард через экстерминатус, ща прохожу за насекомых через пожирание всех человеков.
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Прошел кампанию на эксперте





1 пользователь оценил это сообщение: Показать
Иллай's Avatar
Предводитель
Join Date:
28.09.2008
20 лет вместе!
Issue reason: 20 лет вместе! Медаль "500 лайков" С Новым 2020 годом!
Issue reason: С новым годом! (darkeh) Джентльмен
GoHa.Ru - 10 лет Игрок Revelation. Проверено GoHa.Ru.
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Поперло посмотреть какую-то тактику. Выглядит вроде сносно, попробую
Взял без длс, т.к. вроде в тех только расы, да и смысл платить если непонятно зайдет или нет


Иллай's Avatar
Предводитель
Join Date:
28.09.2008
20 лет вместе!
Issue reason: 20 лет вместе! Медаль "500 лайков" С Новым 2020 годом!
Issue reason: С новым годом! (darkeh) Джентльмен
GoHa.Ru - 10 лет Игрок Revelation. Проверено GoHa.Ru.
Re: Age of Wonders: Planetfall - Обсуждение игры (основная тема)
Решил побегать, местами как-то не особо понятно.

Сейчас уперся в задание при игре за киборгов, когда надо взломать комп Евы.
Изучил всю ветку синтеза, начал искать в интернете, увидел совет, что для взлома надо два юнита запихнуть в столицу...все равно нифига

Мб делал кто? Разносить всю карту не особо охото https://steamcommunity.com/app/71885...4583881650052/


Добавлено через 3 минуты

А нашел...ну как-то очень неочевидно



Last edited by Иллай; 09.02.2022 at 00:16. Reason: Добавлено сообщение

Posting Rules