В данном апдейте были исправлены не только многочисленные ошибки и улучшения, мы также добавили нового меха Цикада (Cicada (CDA)) с 3 вариантами шасси. Ко всему этому мы добавили новые апгрейды. "Ferro Fibrous" броню, "Endo-Steel Internal Structure" и "Double Heat Sinks".
"Ferro Fibrous" броня должна принести вам больше выживаемости на поле битвы; она немного легче обычной, но больше по объему. "Endo-Steel Internal Structure" уменьшает тонаж меха, но также требует дополнительного пространства. "Double Heat Sinks" уменьшают нагрев в 2 раза, весят столько же, но требуют дополнительного пространства.
Немного доделан интерфейс мехлаба. Пока вы в мех лабе, вы также можете посмотреть Модули PilotLab. Это новый модуль, который даст вам новые системы прицеливания в игре. Чтобы его активировать в игре нужно нажать "V".
Мы также сделали изменения в экономике игры. Сначала мы стандартизировали цену MC на C-Bill. Потом мы уменьшили цены на движки и увеличили цены на итемы.
Остальные изменения можно прочитать ниже:
Change Log
ОСНОВНОЕ
Данные пользовтеля:
Мы сбросили:
Инвентарий BattleMech
Предметы
C-Bills и MechWarrior кредиты (MC)
Время премиум аккаунта
XP Мехов и также все деревья навыков
Деревья пилотов (Модули)
Затем мы вернули:
Founder’s пекеджи
Покупку MC
75% от полученных вами C-Bills с 18 сентября 2012
XP Мехов полученные с 18 сентября 2012
Мы не сбрасывали:
Списки друзей в ваших аккаунтах
Изменения в мехлабе:
Убрана кнопка конфигурации, в конфигурацию можно будет зайти через таб секции
Секция с Loadout, Modules, и д.р. теперь сразу доступна после выбора Меха
Нагрев двигателя
Движки с рейтингом 275 или больше могут содержать в нутри себя один или больше хетсинков без занимания дополнительных слотов.
Теперь доступен механизм снятия таких хетсинков (раньше они были фиксированы вместе с движком)
При снятии двигателя любые хетсинки в нутри двигателя также будут удалены
Количество хетсинков в двигателе будет одинаково не зависимо от использования двойных хетсинков или одинарных
Новый таб для апгрейдов, в данный момент доступны только 3 вида апгрейдов:
Броня (пока доступен выбор между обычной и "Ferro-Fibrous")
Цена апгрейда фиксирована и базируется на максимальном тонаже Меха + цену на дополнительный армор который вам нужно купить.
Типы брони отличные от стандартных будут занимать дополнительные слоты (14 для Ferro-Fibrous). Плавающие слоты(читайте ниже)
Структура (пока доступна стандартная и "Endo-Steel")
Цена апгрейда фиксирована и базируется на максимальном тонаже Меха
Структура влияет на тонаж Меха ("Endo-Steel" легче)
Heat sinks (можно выбрать двойные или одинарные)
Можно выбрать только 1 тип хетсинков, одинарные или двойные
Цена апгрейда фиксирована
Хетсинки в движках также будут автоматически улучшены
Плавающие слоты
Некоторые апгрейды требуют дополнительные слоты. Эти слоты будут перетекать в доступный пустой слот
Плавающие слоты игнорируются в critical hit системе
ГЕЙМПЛЕЙ
Врезание в другого меха теперь не будет ронять Меха
Таргетинг Меха теперь будет производиться при 25% видимости его, вместо 50%
Взрывы происходящие на воде будут порождать дополнительные эффекты
Такие типы оружий как AC/Gauss/PPC теперь будут стрелять через воду нанося уменьшенные повреждения в зависимости от глубины воды
Лазеры также будут наносить сквозь воду уменьшенные повреждения в зависимости от глубины воды
Добавлены картинки прицелов в зум модуле (вызываются кнопкой "V")
Добавлен статус активного "Vision mode"
Увеличен дальномер до 2500м (было 1500м)
Подсветка кокпита теперь будет мерцать после получения тяжелых повреждений
УЛУЧШЕНИЯ ПЕРЕДВИЖЕНИЯ:
Анимация встряхивания
Сглажено поведение прыжковых ускорителей
Weapon hit detection more in-line with where you see the mech on your screen (don’t have to shoot infront of your mech so much) especially at lower frame rates were the problem was the worst.
ИСПРАВЛЕНЫ ОШИБКИ
Две AMS на Мехе AS7-K теперь корректно уничтожают ракеты (в 2 раза больше)
PPC’s больше не будут пересекаться на дальних дистанциях
Игроки больше не смогут включить зум и типы отображения(ночной, инфраред) при выключенном Мехе
Попадания от ракет теперь корректно отображаются только после их взрыва
Пользователи больше не смогут изменить FOV на значение меньше чем 60.0 градусов в user.cfg
Цитата:
MechWarrior Online BETA Update
Build Version 1.0.134 (That's right.. Version 1.0!!!)
Another push towards Open Beta and we’ve been very busy.
Not only are there numerous fixes and improvements on existing systems, we’ve also added the Cicada (CDA) to the BattleMech lineup as well as 3 more variants of existing Mechs. On top of all of that, we’ve added new upgrades. Ferro Fibrous armor, Endo-Steel Internal Structure and Double Heat Sinks are now in the game!
Ferro Fibrous armor is going to give you a bit more survivability on the battlefield; it is a little lighter, but at the cost of critical space. Endo-Steel Internal Structure frees up tonnage on your Mech at the cost of critical space. This is an advantage for the heavier Mechs in the Mech line-up. Double Heat Sinks will double the heat dissipation at the same tonnage cost, but take up 3 times the amount of critical space.
To accommodate these new additions in MechLab, there is a new flow that has been introduced in terms of interface. Check out the new tabs just under the MechLab tab when you enter. While you’re here, you may also want to check in on your PilotLab Modules. There’s a new module there that will give you a new aiming system to play with. Just remember, you press “V” to activate it.
We've also made changes to the economy of the game. Firstly, we standardized MC to C-Bill pricing. Secondly, we've lowered engine prices and item prices have been increased. This all adds up to, Mech costs being the sum of it's parts. While it doesn't follow the canon pricing, it is close.
Graph of Mech Prices, from Light to Assault
As you can see, the average MC cost now (green line), is much lower than previous (dashed red line). Now, you get more value for your MC, as an Atlas AS7-D, for example, is not the same cost as an Atlas AS7-K. This helps reflect the fact that many variants have more sophisticated equipment, and thus are worth more. So to sum up: Average MC cost for Mechs is much lower, and there are spikes in MC cost for Mechs with advanced equipment.
The rest of the changes are in the patch notes below and we hope to see you take advantage of the new features in combat. Now get out there and pop a Jenner!
P.S. Those of you who have purchased the December issue of PC Gamer will now have your Mech Skin and Coconut Monkey Bobblehead!
Change Log
GENERAL
User Data:
We will be resetting:
BattleMech Inventory
Item Inventory
C-Bills AND MechWarrior Credits (MC)
Premium Account Time
Mech XP and all Mech Trees (Efficiencies)
Pilot Trees (Modules)
We then credit:
Founder’s Packages
MC Purchases
75% of your C-Bills earned since Sept 18,2012
Mech XP earned since Sept 18,2012
We won't be resetting:
User accounts, friends lists
NEW BATTLEMECHS:
Jenner JR7-K
Raven RVN-3L
Cicada CDA-2A
Cicada CDA-2B
Cicada CDA-3C
Cicada CDA-3M
Awesome AWS-9M
NOTE: The Centurion CN9-D will be appearing on November 6th. We understand that you will not be able to elite the Centurion line until then. We apologize for the delay as the CN9-D is reliant on the Artemis guidance system.
FRONT END
New flow in MechLab:
Configure button is now removed. Configuration is now done through the section tabs
The section tabs (Loadout, Modules, etc.) are now directly accessible after selection of your ‘Mech
The section tabs can now only be accessed one at a time (you must save or cancel to go to another tab)
Engine heat sinks
Engines with a rating of 275 or greater can contain one or more heat sinks inside of them without taking up critical slots.
There is now a mechanism to add/remove these heat sinks (previously these heat sinks were fixed within the engine). The number of spots available and the number of spots taken are shown in the equipped engine
When removing an engine, any heat sinks within the engine are also removed
The number of heat sinks the engine is capable of holding is the same regardless of whether the ‘Mech uses single or double heat sinks
New Upgrades tab - upgrades are options that affect the ‘Mech as a whole, there are currently three upgrade types to choose from:
Armor (currently selectable are Standard and Ferro-Fibrous)
Changing your armor type automatically replaces all of your armor with the new type
Cost of the upgrade is a fixed price for the conversion (based on max tonnage of the ‘Mech) plus the cost of whatever armor of the new type you need to buy. Having an amount of armor of the proper type in your inventory will therefore reduce the cost of the upgrade
Armor types other than Standard take up critical slots (14 for Ferro-Fibrous). These slots will be floating (see below)
Structure (currently selectable are Standard and Endo-Steel)
Cost of the upgrade is a fixed price based on max tonnage of the ‘Mech
Structure affects tonnage of the ‘Mech (Endo-Steel is lighter)
Armor types other than Standard take up critical slots (14 for Endo-Steel). These slots will be floating (see below)
Heat sinks (select between single and double)
Selects whether your ‘Mech may use single or double heat sinks. Only one type of heat sink may be used on a ‘Mech at a time
Cost of the upgrade is a fixed price
Engines are also automatically upgraded to double the heat sink capability
When heat sink type is changed, all heat sinks are removed from the ‘Mech and new heat sinks of the proper type must be installed (and bought if necessary)
Floating slots
Some upgrades take up critical slots. These slots are auto-flowed into available empty slots
If a floating slot appears in white, other items can be dragged on to it and it will be moved to an available slot somewhere else on the ‘Mech
If a floating slot appears in yellow, then there is no open empty slot that it can be moved to and so can not be used for other items
Floating slots are ignored in the critical hit system
GAMEPLAY
Running into another Mech will no longer knock it down.
Line of sight check now higher on Mech so targeting can occur when only 25% of the mech is visible over a hill instead of 50%
Explosions explode on the surface of the water and spawn water explosion effects
AC/Gauss/PPC type weapons now pass through water and deal a reduced amount of damage depending on depth of the hit
Laser water hit effects spawn at the correct location on the surface of the water and deal a reduced amount of damage depending on depth of the hit
Added Picture in Picture Zoom module. (Default mapped key for advanced zoom is 'V')
Added Current active Vision mode status in HUD
Extend range finder to 2500m( was 1500m )
Cockpit light will now flicker after taking hard hits
MOVEMENT IMPROVEMENTS:
Animation shaking under various circumstances
‘smoother’ jump jetting behavior
Weapon hit detection more in-line with where you see the mech on your screen (don’t have to shoot infront of your mech so much) especially at lower frame rates were the problem was the worst.
BUG FIXES
Two AMS on a Mech (AS7-K) now correctly destroy double the missiles
PPC’s will no longer cross at extreme ranges
Players are no longer able to zoom or change vision modes when a Mech is shut down
Zoom and Vision modes are tuned off when a Mech shuts down
Target hit indication for missiles now correctly only goes off when explosion damage is dealt
Users can no longer specify an FOV less than 60.0 degrees in the user.cfg