![]() |
#1 | |||
|
Как работает АС в игре.
How Armor works in EQII
The damage mitigation that any particular armor provides is shown by the armor class of the item (green number). Two items of the same AC will provide the same protection. The AC of the item takes several factors into account, including the following Armor weight (heavy, medium, light, very light) Armor "con" (red, orange, yellow, white, blue, greeny, grey) Armor "slot" (head, chest, legs, arms, feet, etc) Armor Tier Common Complete - Tier 1 : lowest mitigation for its class. Found commonly as complete drops from killing NPC's. Has no stats Store Bought - Tier 2 : Slightly better mitigation than complete common drops but still no stats Common Tradeskill - Tier 3 : Much better mitigation and some stats Common Quest items - Tier 4 : Slightly better mitigation than tier 3 Uncommon complete drops - Tier 5 : Slightly better mitigation than tier 4 Medium duration quests - Tier 6 : Slightly better mitigation than tier 5 Uncommon Tradeskill - Tier 7 : significantly better stats and mitigation than tier 6 (Tradeskill from rare gathered components) Epic Quest - Tier 8 : slightly upgraded tier 7 stats and mitigation Ultra-rare quest/complete/tradeskill The exact amounts that each of the above effect AC varies, however, except in unusual situations against very low con mobs, the only important number when comparing the mitigation of armor is the current AC value (green number). A high con armor may have a white AC number that is higher than it's green number. The green number is the AC at your current level, and is the number you should look at. The white number can help with planning future gear upgrades, but has no effect on damage mitigation at your current level. Итак объясняю по русски: Чем выше con вашего армора по отношению к мобу, тем мень урон он вам будет наносить. Это значит следующее - мобы бывают по отношению к Вам следущего con grey(very low lvl), green(low lvl), blue(less lvl then u), white(same lvl), yellow (slightly higher lvl then u), orange (higher lvl then u), red (very high lvl). По таким же параметрам делится и con вашего армора. Итак если вы бьете красного для вас моба в сером для вас арморе - вы вообще не абсорбите дамадж, если же наоборот в оранжевом арморе бьете серого моба скорее всего дамадж вы не получите или вообще или совсем небольшой(значение АС зашито в тип армора, тоесть плате армор будет иметь большее значение АС) Еще идеальный армор это even con (white) потому что при использовании желтого и оранжевого вы получаете не все статсы, которые он может давать(например у армора 20 АС на 20 лвл а вы 18 лвл вы получите чтото в районе 16 АС) Красный армор вы использовать не можете. Максимальный уровень армора, который вы можете использовать оранжевый. Это заставляет людей постоянно находится в состоянии апгрейда, например если вы не апгредите свой армор, то вы часто дохните вследствии этого вы медленней экспитесь (expirience debt) тратите денег больше на ремонт вещей после смерти, и в следствии этого вас в конце концов меньше берут в группы. Тоже самое касается спеллов и абилити. Например я проапгрейдил спелл Lightning Surge с apprentice I до Apprentice III дамадж увеличился с 40 до 60 по зеленым мобам. По более высоким я не тестил но тем не менее так сказать рузультат на мобовом лице заметен :). В УЙ2 армор состоит из 7 частей еще 7 частей ювелирных. Их соответственно могут делать крафтеры. |