Так че там с островом?

Лимит на Китае вообще не важен, зная нашу аудиторию Иннова вполне может его изменить.
На Евро офф форуме глава огромной гильдии(больше 10000 членов) просил увеличить в БнС размер кланов, чтобы им было удобно вместе играть в клане. Он просил увеличить хотябы стартовый размер с 50 человек до 100. Вот что ответил NCSOFT:
"Hi there,
The dev team has been pretty consistent with this: they prefer people to have smaller clan sizes since there is little in the game content that requires large clans, and the way Factions are set up (required balancing if one faction gets too full) may not necessarily work with large clans, as it can be difficult to get everyone you want into a clan of the same Faction (especially if that clan is Red).
If you've used the Friending feature in the game, you'll always be able to see when your friend is online, regardless of what character that friend is playing (or what server). There's little need to keep track of alts then. AFAIK, that friend list is also pretty limitless, and not Faction-dependent, so the social functions that you are probably wanting from being a large part of a guild is available through this method also.
Having said that, what is it about a large clan size that you need and cannot be accomplished by other features within the game? This sort of qualitative feedback is what we can take to the dev team."
Полностью тему можно прочитать
тут.
Помню такое, но лимит в 100 человек вроде как относится только к описываемой в статье ПвП локации. Или все же это работает на всех локациях?
Я не знаю таких нюансов. Но думаю, что уменьшать на ПвП острове, где должно быть масс сражение кланов за Рейд Босса, при том что в 1 клане может быть больше 100 человек вряд ли имело место быть.
Наверное, наоборот - в обычных локациях количество игроков даже меньше чем 100.