Кто не в курсе, это sci-fi песочница у которой большая история. Сначала игрой плотно занимались доведя до ранней версии и регулярно фикся баги. Потом игру заморозили и ее купила другая студия. Которая в свою очередь совсем не активно вела разработку. И вот, недавно вышла новость, что в ближайший год переработают все, включая громоздкий и устаревший интерфейс.
Переработки на ближайшие пол года:- Item System (Huge revamp)
- New/Updated items based on the new Item System
- Continued GUI redesign and revamp
Роадмап на год:- Website and forum updates
- New fully functional clean UI/UX with modular style (WIP)
- Item System (new system) (Next)
- Crafting Basics (new system)
- Harvesting basics (new system)
- Quest/Mission Dialog system (new system)
- Factions (new system)
- Races spec system (new system)
- PC/NPC System (new system)
- Player Merchants (new system)
- Horticulture (new system)
- Adversarial Camps (Spawners)
- NPC Pathing and navmesh updates (revert to engine default then update)
- Player gear basics (new system)
- Ability System (new system)
- Combat Ability and Skill system (new system)
- Combat Progression and title awards (new system)
- Updated Nation System Revamp
- Housing (Revamp + new system)
- Player Auction converted to World Auction House (new system)
- Additional Updates to the new single Astronomy System
- Start of World Rebuild (area linking (seamless) and rough sculpt
- Job Billboard system (new system)
- Updated/Stylized UI/UX with modular style
Что уже в разработке:
(
Зеленым цветом, это утвержденный дизайн, но еще не в разработке)
✓ New container system (Built new Container system and mapped and adjusted multiple item types)
✓ New Inventory system for players and guilds (includes the new working expansion bags)
✓ NPC Pathing and navmesh updates (Cleaned up Pathing and Navmesh to reduce LOS issues)
✓ Updated Nation System Revamp (Cleaned up and revamped current system to work consistently)
✓ Additional Updates to the current Astronomy System (reduced 7 parent files to 1, reduced number of files from ~130 to 24)
✓ Adjusted Adversarial Camps (not rebuild)
✓ Cleaned up and recreated multiple shader files for better appearance and performance on Island and Mainland.
✓ Revive and other miscellaneous bugs fixed
- for Mainland missions, encounters and other Skills/Abilities.
✓ Item System Design completed
✓ Factions Design completed completed
✓ PC/NPC Statistical System Design completed
✓ Combat Ability and Skill system Design completed
✓ New GUI style and functionality Design completed
Игра интересна тем, что подобной атмосферы и глубины проработки прокачки и крафта, нет ни у кого на данный момент. Плюс, это sci-fi, а данного жанра вообще на пальцах одной руки пересчитать можно. Может что и получится интересное, остается
следить