Показать сообщение отдельно
Аватар для ScAll
Знаток
Регистрация:
14.05.2016
Космос Признанный автор
Награжден за: Автор конкурса по игре Escape From Tarkov
Большие планы и переработка всего в The Repopulation
Кто не в курсе, это sci-fi песочница у которой большая история. Сначала игрой плотно занимались доведя до ранней версии и регулярно фикся баги. Потом игру заморозили и ее купила другая студия. Которая в свою очередь совсем не активно вела разработку. И вот, недавно вышла новость, что в ближайший год переработают все, включая громоздкий и устаревший интерфейс.

Переработки на ближайшие пол года:
  • Item System (Huge revamp)
  • New/Updated items based on the new Item System
  • Continued GUI redesign and revamp
Роадмап на год:
  • Website and forum updates
  • New fully functional clean UI/UX with modular style (WIP)
  • Item System (new system) (Next)
  • Crafting Basics (new system)
  • Harvesting basics (new system)
  • Quest/Mission Dialog system (new system)
  • Factions (new system)
  • Races spec system (new system)
  • PC/NPC System (new system)
  • Player Merchants (new system)
  • Horticulture (new system)
  • Adversarial Camps (Spawners)
  • NPC Pathing and navmesh updates (revert to engine default then update)
  • Player gear basics (new system)
  • Ability System (new system)
  • Combat Ability and Skill system (new system)
  • Combat Progression and title awards (new system)
  • Updated Nation System Revamp
  • Housing (Revamp + new system)
  • Player Auction converted to World Auction House (new system)
  • Additional Updates to the new single Astronomy System
  • Start of World Rebuild (area linking (seamless) and rough sculpt
  • Job Billboard system (new system)
  • Updated/Stylized UI/UX with modular style
Что уже в разработке:
(Зеленым цветом, это утвержденный дизайн, но еще не в разработке)

✓ New container system (Built new Container system and mapped and adjusted multiple item types)
✓ New Inventory system for players and guilds (includes the new working expansion bags)
✓ NPC Pathing and navmesh updates (Cleaned up Pathing and Navmesh to reduce LOS issues)
✓ Updated Nation System Revamp (Cleaned up and revamped current system to work consistently)
✓ Additional Updates to the current Astronomy System (reduced 7 parent files to 1, reduced number of files from ~130 to 24)
✓ Adjusted Adversarial Camps (not rebuild)
✓ Cleaned up and recreated multiple shader files for better appearance and performance on Island and Mainland.
✓ Revive and other miscellaneous bugs fixed
- for Mainland missions, encounters and other Skills/Abilities.
✓ Item System Design completed
✓ Factions Design completed completed
✓ PC/NPC Statistical System Design completed
✓ Combat Ability and Skill system Design completed
✓ New GUI style and functionality Design completed




Игра интересна тем, что подобной атмосферы и глубины проработки прокачки и крафта, нет ни у кого на данный момент. Плюс, это sci-fi, а данного жанра вообще на пальцах одной руки пересчитать можно. Может что и получится интересное, остается следить