Показать сообщение отдельно
Аватар для Nedd Stark_renamed_1134432_30042021
Старожил
Регистрация:
01.05.2014
Re: Heroes of the Storm - Новый тизер от Blizzard
Сообщение от Faiton:
скин Кайдзю для Диабло?
Угу
Сообщение от CatCatCat:
какой онлайн? где посмотреть?
Какая разница. Меньше чем в Лол, Пубг, Доте, КС, Fortnite, Овервотче, GTA 5, R6: Siege. Мб на уровне или чуть ниже Ark, TF 2, Warframe. Совершенно точно больше чем в Battlerite, Smite, TES Online, Paladins, PoE. Другими словами 40-100к онлайн.
Какие-то расчёты проводились в 2015-ом, но там тоже на кофейной гуще гадают. Кроме стима и БФ статса никто точной статистикой не делится.


Consistently though, the percentages of total game time were roughly (December 2015 quoted here):

League of Legends - 22.92% PC Time
DOTA 2 - 5.09% PC Time
HOTS - 1.16% PC Time

If I look at Steam, the range for last month of Dota 2 players was average of 684,154 to 1,291,328 peak concurrent.

If you use these ratios for League and HOTS, it suggests that, on average, there are 3.1M League players on concurrently at any time, 684K for Dota 2, and 156K for HOTS.

It also suggests the peak for League is 5.8M concurrent, 1.3M for DOTA 2 and 294K for HOTS.

To summarize, for how many are on at the same time:
League - Avg 3.8m, Peak 5.8M
DOTA 2 (Known stats, unquestionable) - Avg 684K, Peak 1.291M
HOTS - Avg 156K, Peak 294K

However, we know Riot says they have peak concurrent users of 7.5M. So if I redraw this a little, knowing raptr is based on playtime and not users, the new suggested ratios are:

League - Avg 3.8M, Raptr Peak 5.8M, Riot Peak 7.5M
Net range: 3.8M-7.5M

DOTA 2 - Avg 684KM, Raptr Peak 1.291M, Riot Peak 1.67M
Net range: 684K-1.67M

HOTS - Avg 156K, Raptr Peak 294K, Riot Peak 380K
Net range: 156K-380K


По идее после 2.0 онлайн должен вырасти. Но я не верю в 150-380к онлайна изначально.

Всё, что вы скажете. Будет исковеркано чужим больным разумом и использовано против вас.