PDA

Просмотр полной версии : Heroes Developer Q&A #5 - Следующий патч


Chimera-Syber
21.05.2014, 02:15
Ротация

Ротация персонажей на эту неделю:

Diablo
Kerrigan
Nova
Stitches
Tyrande
Gazlowe
Raynor


Новый герой

Будет добавлен новый герой - Murky.

gals/hots/qa_5_1

Способности:


[W] Pufferfish - Выпускает "рыбу фугу" (pufferfish), которая после небольшой задержки взрывается. Враги могут убить эту рыбу до взрыва. Также у данной способный повышенный урон по зданиям.
Safety Bubble - окутывает Murky мыльным пузырем, поднимая в воздух. Дает возможность летать Murky.
Slime - Замедляет всех, кто попал под ее действие и наносит урон.
[R1] March of the Murlocs - Призывает большое количество Мурлоков. Мурлоки атакуют ближайших врагов, замедляя их и нанося урон.
[R2] Octograb - Бросает осьминога, который связывает врага.


Дизайн

Murky должен быть уникальным и выделяться среди других героев.
Murky возрождается в перемещенном им яйце, однако он является относительно слабым героем. Его основная задача - "изнашивать" других персонажей, нанося им урон.
Murky может быть использован для бекдора из-за своей способности "Pufferfish", которая наносит большой урон зданиям.


Переработка Иллидана

gals/hots/qa_5_2

Способности:

Combat Trait - Иллидан излечивается на 20% от нанесенного урона и уменьшает перезарядку способностей на 1 секунду.
[Q] Dive - Наносит 100 единиц урона и замедляет цель на 80% на 0.35 секунд. Также Иллидан перемешается в противоположную сторону от героя. Перезарядка: 6 секунд.
[E] Evasion - При активации способности увеличивает парирование всех входящих базовых атак на 1.5 секунд. Перезарядка: 15 секунд.


Таланты:


Lingering Evasion - Иллидан получает 2 заряда блока (на 50% снижен урон с базовых атак) после использования способности Evasion. Длится 5 секунд.
[20] Demonic Form - Иллидан остается в Демонической форме до того момента, как будет убит. В этой форме он может использовать Маунта. Также увеличивается скорость атаки в Демонической форме на 30%.
[20] Nowhere is Safe - Способность Hunt получает дальность применения на всю карту. Также увеличивается ускорение Иллидана при активации способности.


Дизайн


Dive придуман The Hobbit.
Малая перезарядка способности Dive позволяет Иллидану постоянно "прыгать" вокруг героя.


Подтвержденные изменения в талантах


Muradin

Thunderclap will be receiving love (непонятно что имели в виду, возможно опечатка).

Stitches

Талант Pulverize получает возможность застанить на 0.5 секунд, но будет увеличен урон на 50%.
Новый талант Helping Hand - Позволяет способности Hook захватывает персонажей из своей команды. Данное обновление, как думают разработчики, добавят динамику в игре и позволят Stitches сохранить вашему персонажу жизнь.
Будет добавлен талант, позволяющий способности Hook захватывать двух персонажей.

Sgt. Hammer

Талант добавляющий возможность отбросить персонажа при использовании способности Mine.
Поменяют местами у Sgt. Hammer способности Siege Mode (Q->E) и Spider Mine (E->Q). Разработчики хотя добиться того, чтобы Spider Mine использовалась все время, а Siege Mode только в конкретных случаях.



Изменение интерфейса


Интерфейс талантов будет значительно улучшен. Будут добавлены два режима для ветеранов и новичков.

Интерфейс для ветеранов позволит вам выбирать таланты с помощью горячих клавиш, при этом сам интерфейс не будет занимать половину экрана, а будет содержать только названия талантов без их описаний.
Интерфейс для новичков будет занимать треть экрана с подробным описанием талантов.

Была полностью переделана мини-карта.

Граница мини-карты была удалена, была добавлена прозрачность.
Был удален фон мини-карты.

Будут изменены хотбар и портрет героя (см. скриншоты).
Будут добавлены специальные разноцветные круги под моделями персонажей, помогающие различить кто враг, а кто нет.
Будет добавлен персональный счетчик количества убийств подряд.
Будет переработана таблица со статистикой, которая появляется в конце игры.
Будет добавлено больше игровой статистики в этом патче.


gals/hots/qa_5_4

UPD от 22 мая

gals/hots/qa_5_5

*Перевод примерный

Источник (http://www.heroesnexus.com/news/1115-heroes-developer-q-a-5-the-next-patch)

Chimera-Syber
21.05.2014, 02:58
Хоткеи для талантов:
Ctrl+1, Ctrl+2 и так далее

Lukaviy2002
21.05.2014, 04:35
nice

Stenkar_renamed_928778_06022024
21.05.2014, 06:25
нормально так сделали интерфейс :nice)

LCe_renamed_899002_01032020
21.05.2014, 06:42
Будет добавлен персональный счетчик количества убийств подряд.
:super)

Штирлиц
21.05.2014, 10:00
Интерфейс значительно лучше, чем был раньше. :nice)

Kjuubi
21.05.2014, 10:57
А что значит иконка луны и солнца под минимапой?

Штирлиц
21.05.2014, 11:07
А что значит иконка луны и солнца под минимапой?
Эти иконки на карте Драконий край. Они вроде отвечают за контроль 2 точек (луна и солнце). Когда контролируешь обе точки, сможешь призвать босса.

Walderdbeere
21.05.2014, 11:10
Графиня, где вы?! :facepalm:

Chimera-Syber
21.05.2014, 13:42
Графиня, где вы?!

не теребонькай на графиню, к плохому это все

Rezion
21.05.2014, 14:34
Будет добавлен персональный счетчик количества убийств подряд.

здорово :nice)

Chimera-Syber
22.05.2014, 16:46
UPD от 22 мая

gals/hots/qa_5_5

LCe_renamed_899002_01032020
22.05.2014, 19:16
Профиль добавят?

LCe_renamed_899002_01032020
22.05.2014, 20:50
Ставят патч :super):super)

Chimera-Syber
22.05.2014, 21:09
Всем у кого установлен клиент нужно его переустановить (удалить и установить заново). Только так вы установите новый патч.

Коротко:
Была добавлена система кика неактивных игроков

Если игрок не активен в матче в течение 150 секунд, то он получает уведомление в чат
Если игрок после получения уведомления в течении 30 секунд все также не активен, его выбрасывает на загрузочный экран игры
Неактивные игроки после кика с сервера переходят в меню с переподключением к матчу
Неактивные игроки не будут получать опыт, голду и другие награды пока они не вернутся в игру до ее окончания


Матчмейкинг

Новые правила в формировании команд:

Не больше 3 героев класса Warrior
Не больше 4 героев класса Assassin
Не больше 2 героев класса Support
Не больше 2 героев класса Specialist
Не больше 3 героев класса Melee

К формированию группы данные правила не применяются, однако при поиске матча они все-таки работать будут, к примеру, если группа состоит из трех героев класса Specialist, то в их команду не попадут герои класса Specialist.
Если группа ищет игру более 6 минут, то правила по формированию команд отменяются для поиска матча


Добавлена опция Быстрого каста (настраивается в меню настроек)

Новый игровой интерфейс

Можно будет изменить портрет профиля
Немного было изменено меню группы
Было добавлено новое меню по поиску группы


Добавлен новый герой - Murky


Геймплей

Максимальный уровень команды увеличен с 25 до 30
Скорость маунта увеличена до 40% и больше не возрастает при увеличении уровня
Были добавлены специальные круги под моделями героев для того, чтобы можно было легче понять, кто враг, а кто нет


Изменения в картах

Общие

У Grave Golem был изменен приоритет

Возрождение Knight Mercenary Camp увеличено с 240 до 270 секунд
Dragon Shire

Dragon Knight становится более агрессивным с увеличением продолжительности игры

Haunted Mines

Была несколько переделана карта
Были добавлены две сторожевые башни



Был переработал Иллидан


General

Terrain Textures on Low graphic settings have received several improvements.

User Interface

Rejoin Game

A very early version of rejoin functionality has been implemented. Please know that development for the Rejoin system is ongoing, and this feature will likely see changes and improvements as alpha testing continues.


Players are now able to rejoin a game after disconnecting or closing the client.
Players who disconnect or otherwise leave a game will be prompted to rejoin upon logging back in so long as that game is still in progress.


As mentioned above, this is a very early look at the Rejoin system, and you may encounter bugs during playtesting. If you do encounter any issues with the Rejoin system, please let us know by writing up a bug report in the Tech Alpha Bug Report Forum (http://us.battle.net/heroes/en/forum/13268292/).

Inactive Player Removal


Very early implementation for removing inactive players from a game has been added with today’s Tech Alpha patch. Please note that much like Rejoin above, this system is a work in progress, and will likely receive changes in the future. Here’s how it works right now:

If a player does not issue a game command for 150 seconds during a match, that player will receive an inactivity warning via chat.
If a player does not issue a game command within 30 seconds after receiving a warning, that player will be dropped from the game and returned to the Heroes login screen.
Inactive players who are dropped in this way will be prompted to rejoin from the out-of-game menus after logging back in.
As with leaving or disconnecting from a game before it is finished, the A.I. will take over the dropped player’s hero until that player rejoins the game. Additionally, that player will earn no experience points, quest credit, or rewards if they do not rejoin the game before it concludes



Matchmaking


Rules have been added to help encourage the matchmaker to create well-rounded team compositions. These rules are as follows:

No more than 3 Warriors.
No more than 4 Assassins.
No more than 2 Support.
No more than 2 Specialists.
No more than 3 Melee heroes.

Please note that this does not prevent full parties from using any composition they prefer.
Team compositions which fall outside of the rules above can still be formed with partial parties.
For example: A three person party that enters the queue as 3 Support heroes is allowed, but will not be grouped with any more Supports.
If a party has spent longer than 6 minutes in the matchmaking queue, the team composition rules may be broken in order to find a match.


Quick Cast


A Quick Cast option has been added and can be accessed in the Gameplay Options menu.
Select one of three Quick Cast settings from the dropdown list. Each setting works as follows:
Off (default): Press an ability hotkey to enter targeting mode and then left click to cast the ability.
On: Press an ability hotkey to instantly cast that ability in the direction, or at the location, of the mouse cursor.
On Release: Press an ability hotkey to enter targeting mode. Release the hotkey to cast that ability in the direction, or at the location, of the mouse cursor.



In-Game UI

The in-game UI has received an extensive overhaul and many elements have been changed or moved.


General
An in-game timer has been added to the top center of the screen.
Team levels have been moved to the top center of the screen.
Palace Health bars have been moved to the top center of the screen and both Health bars will now display simultaneously as soon as a Palace takes damage.
Health and Resource bars have been moved to the right of the Hero Portrait.
Battleground objective counters have been moved to the bottom right corner of the screen below the minimap.
Minimaps are now much larger and their borders have been removed.
Death timer portraits now stack and will expand on mouseover.
Target panels have been removed and will no longer display upon clicking a unit.
Battleground help screen pop-ups have been removed and no longer display when a game begins.
The Solo Kills category has been removed from the end-of-game Score Screen.
Hexagons.

Ability Buttons
The row of standard ability buttons has received several look and feel improvements.
Activated Talent buttons have been moved above the row of standard ability buttons.

Talent Selection
New Talent notification is now much more apparent.
The Hero portrait is now a button which can be clicked to bring up a detailed Talent selection window.
A Quick Talent selector has been added and can be accessed by pressing “Ctrl” key when a new Talent is available.
Talents can also be selected quickly via hotkeys by pressing “Ctrl” and the corresponding number key (1 – 5.)

Cursor
The mouse cursor now changes type and color based on the target: allied, enemy, and untargetable.
Different cursor types are also used to distinguish attack and ability commands.


Social Features


Character Portraits
Character portrait selection has been added to the profile screen.
Access the profile screen by clicking the character portrait in the top right corner of the home screen, and then click the “Change Portrait” button to select a new portrait.

Parties
The party panel has been moved to the top right corner of the screen and character portraits are displayed for current party members.
The menu button has been moved to the bottom right corner of the screen next to the Friends List button.
The party panel no longer appears during Hero Select, but party controls can still be accessed by right clicking a player’s selected hero.
The “Play with a Friend” bonus is now detailed in profile tooltips.
Players can now request a party invitation.

Looking for Party Panel
A new Looking for Party panel has been added to the home screen and the Friends List.
The Looking for Party panel will display players who are looking to join a party, as well as existing parties in search of more members.
Players can indicate that they would like to join a party by clicking the checkbox in the Looking for Party panel on the home screen or in the friends list.
Players of similar skill will have a star displayed next to their names in the panel.

Friends list
Messages can now be broadcast to all friends using the new text box found at the top of the Friends List.
The Friends List now displays what each friend is currently doing in the Heroes of the Storm client.
Hover the mouse cursor over a player’s name in the Friends List to display whether or not that player is currently in a party.

Chat
Chat windows now disappear instantly rather than fading out and individual lines of chat now fade over time.
Objects behind the chat window can be clicked so long as no text is present.


New User Help Tips


Several new pop-up tips have been added in which Uther helps to further guide new players through user interface features.
Uther’s help tips can now be closed by clicking the “X” in the top right corner of the pop-up.


Sound

Voiceover


All Heroes now have complete voiceover kits.
All Battleground characters (Blackheart, the Raven Lord, etc.) have received new voiceover and have replaced the previous default game announcer.


Music


More than 35 minutes of live recorded music have been added across all current Battlegrounds.


Sound Effects


New sound effects have been added for recently released Heroes.
Several UI sounds have received updated sound effects.


Shop

Heroes


Murky has been added to the Shop.


Skins


Grunty Murky and Storm Lord Falstad have been added to the Shop.


Bundles


All previously released Bundles have been removed from the Shop.
New Bundles have been added to the Shop:
Grunty Murky Bundle
Kaijo Diablo Bundle
Medic Uther Bundle
Prince Arthas Bundle
Tyrael Elite Bundle
Zeratul Elite Bundle
Click here for more information on the new Bundles. (http://us.battle.net/heroes/en/forum/topic/12926662797)


Design and Gameplay

Snowballing


Additional efforts have been made to prevent snowballing for teams that are down by 3 or more levels during a game.
Raven Court
The Curse mechanic on this map was a major contributor to snowballing
To reduce the snowballing on this Battleground the Curse no longer reduces building health by 50% when the Curse is active


General


The team level cap has been increased from 25 to 30
Mount speed has been increased from 20% to 40% and mounts no longer gain speed per level.
Attack orders are no longer cleared after using most abilities
Activated Talents can now be self-cast by pressing “Alt” and the associated number key
Hero rings have been added underfoot to improve hero clarity
Mana bars now display a preview for the amount of mana being restored over time while a hero is under the effects of an ability that returns mana (Malfurion’s Innervate)


Battlegrounds

General


The Grave Golem’s root ability now prioritizes MULEs
Knight Mercenary Camp respawn time has been increased from 240 to 270 seconds


Dragon Shire


The Dragon Knight now scales more aggressively as the game time increases


Haunted Mines


There have been significant layout changes to the jungle area of this map, including mercenary camp locations
Two Watch Towers have also been added to the jungle
Skeletons and the golem no long auto-acquire you; you have to engage them first now


Heroes

Several abilities have received name changes. While some of these have been reflected below, please note that name changes for abilities that did not also receive balance updates have not been listed.

New Hero


Murky has been added and is now available for play!


Hero Changes

Assassin:

Falstad (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Falstad)
Illidan (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Illidan)
Nova (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Nova)
Raynor (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Raynor)
Tychus (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Tychus)
Valla (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Valla)


Specialist:

Abathur (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Abathur)
Gazlowe (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Gazlowe)
Nazeebo (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Nazeebo)
Sgt. Hammer (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Sgt_Hammer)


Support:

Brightwing (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Brightwing)
Li Li (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Li_Li)
Tassadar (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Tassadar)
Tyrande (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Tyrande)
Uther (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Uther)


Warrior:

Arthas (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Arthas)
Diablo (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Diablo)
Muradin (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Muradin)
Stitches (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Stitches)
Tyrael (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014#Tyrael)



Источник (http://www.heroesofthestorm.com/en-us/news/14227686/heroes-technical-alpha-patch-notes-may-22-2014)

Рейтинг@Mail.ru