Показать сообщение отдельно
Аватар для Vince_ITS_renamed_1090827_09052023
Писaтель
Регистрация:
25.11.2013
Re: Интервью с главой студии Iron Tower - О прошлых играх, The New World и жанре РПГ
Сообщение от Konsul11:
То есть, каждое конкретное действие имеет определённый вес опыта и этот опыт делится между участниками совершившими это действие?
Not exactly. The traditional way is to divide the XP evenly (i.e. you have 4 guys in your party, you kill an enemy that's worth 100xp, each party member gets 100/4 = 25xp). We're doing it differently. Outside of combat, whoever does something (fix, talk, sneak, steal, etc) gets all the xp assigned to this task. During combat you get xp proportionate to the damage dealt.

Цитата:
Вопрос: Зачем нам группа людей тогда, если можно получать опыт одним персонажем, а остальное мясо (напарников) пустить в расход или просто ничего не делать ими?
The simplest answer - because combat will be challenging and 2-3 men would stand a better chance against 6-8 well armed and skilled enemies than a single character. Plus because more people means more skills as you won't be able to the master of all trades.

Цитата:
Какой смысл одним красться, другим убивать, если можно одним и красться, и убивать, и получать продвижение навыков сразу за всё? Мне кажется "деление опыта" - прошлый век, смысл партии убивается, если можно сделать одного сверхчеловека.
Как вы с этим планируете справляться?
It's not an Elder Scrolls game. The opportunities to increase skills will be limited and different solutions to quests will determine which skills you wish to increase. While you won't have to be a specialist, you won't be able to master all skills either. If you want to be able to sneak everywhere (i.e. stealth specialist) you'll need to either specialize in stealth (including feats) at the expense of other areas or recruit such a specialist.